0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
کَأن لَم یَکُن
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی کَأن لَم یَکُن

ناشر:
فیدیبو
درباره کَأن لَم یَکُن

کتاب صوتی کان لم یکن نوشته امیرعلی نبویان از دسته‌ کتاب‌های فانتزی و طنز است که درونمایه سیاسی،‌ اجتماعی دارد و با خلق لحظاتی مفرح و متنی طنازانه مخاطب را همراه قصه‌ای خواندنی و جذاب می‌کند که در عین‌حال تامل‌ برانگیز نیز هست.

کان لم یکن داستان سرزمین و حکومتی خیالی است که دو برادر دو قلو به نام تام و جری در آن حکومت‌داری می‌کنند. این سرزمین استرایک نام دارد و کینگ تام پادشاه اصلی آن است. سرزمین استرایک در واقع سرزمینی است که توسط هیچ حکومت دیگری به رسمیت شناخته نمی‌شود و برای همین مردمان آن حتی پاسپورت هم ندارند و در این فضای کاملا ایزوله زندگی می‌کنند. منطقه استرایک که مکان این داستان است جایی است که در طول جنگ جهانی دوم بسیار مورد حملات متفقین و متحدین قرار گرفته و حتی از آن به عنوان جایی برای بمب‌های آزمایشی استفاده می‌شده است.

اما در کمال تعجب اینهمه بمباران در جزیره استرایک به جای کشتار منجر به شیوع یک بیماری عجیب به نام نفخ نافرمان! می‌شود که همین نفخ نافرمان خود عامل مرگ آدم‌هایی زیادی در این جزیره طاعون‌زده است.


خلاصه داستان کان لم یکن


داستان کان لم یکن از لحظه تاج‌گذاری کینگ رام شروع می‌شود و علت اینکه بین دو برادر دوقلو تام و جری، تام به عنوان پادشاه انتخاب شده، تنها، چند دقیقه زودتر به دنیا آمدن تام است.

کینگ تام تمام تلاشش را به کار گرفته تا کشورش را از این وضعیت وخیمی که دچار آن است نجات دهد و راه‌های مختلفی را می‌آزماید تا بتواند با دیگر کشورها و حکومت‌ها ارتباط برقرار کند تا بتواند کشورش را از این وضعیت اسف‌بار نجات دهد او حتی از تنها فرصتی که برای دیدار با سران دیگر کشورها – یعنی شب تاج‌گذاریش- پیش آمده استفاده کرده و با وزیر امور خارجه دولت استالین وارد مذاکره می‌شود اما همینجاست که بیماری نفخ‌ نافرمان دامن او را نیز می‌گیرد و کل ماجرای مذاکره را تحت‌شعاع قرار می‌دهد.

از آن سوی قصه، استرایک کشوری بسیار ثروتمند نیز هست که البته حکومت‌های دیگر از وجود چنین ثروتی در آن بی‌خبرند. در استرایک یک گنج بسیار تاریخی و با ارزش وجود دارد که به آن اتاق کهربا می‌گویند. این گنج که اتاقی پوشیده از طلا و سنگ‌های بسیار قیمتی است ارزشی معادل ۲۵۰ میلیون دلار دارد.

جری برادر پادشاه تام که شخصیتی رند و منفعت‌طلب دارد طی نقشه‌ای با چند کلاهبردار جزیره تبانی کرده و می‌کوشد طلا و جواهرات اتاق کهربا را با کشتی از جزیره خارج کند.

از اینجا به بعد قصه است که خوانندگان وارد دنیایی جذاب و پرکشش شده و درگیر ماجراهای این دوپادشاه و سرزمین عجیب و غریبشان می‌شوند.


لحن امیرعلی نبویان در کتاب کان لم یکن لحنی روان، ساده و در عین حال خواندنی است، طنازی امیرعلی در تمام کلمات این کتاب قابل لمس است و نویسنده با انتخابی روشی هوشمندانه انتقادات سیاسی، اجتماعی خود را نیز وارد اثر کرده است.


درباره امیرعلی نبویان نویسنده کان لم یکن


بی‌شک نام امیرعلی نبویان به برنامه تلویزیونی رادیو هفت از ساخته‌های منصور ضابطیان گره خورده است و بخش زیادی از خوانندگان او را با آن برنامه به خاطر می‌آورند. امیرعلی در سال ۱۳۵۹ در آمل متولد شد و در رشته مهندسی برق تحصیل کرد اما در ادامه به علاقه‌ اصلی‌اش یعنی سینما و تلویزیون پرداخت.

او در کارنامه‌اش از اجرا تا تولید برنامه‌های تلویزیونی را دارد، همچنین در چند سریال نیز به عنوان بازیگر حضور داشته است. در کنار این‌ها او نوشتن را نیز به عنوان یکی از اصلی‌ترین دلمشغولی‌هایش ادامه داده و کتاب‌های زیادی از او نیز منتشر شده است.

از جمله محبو‌ب‌ترین و پرمخاطب‌ترین آثار امیرعلی نبویان چهار جلدی قصه‌های امیرعلی است که این مجموعه نیز حال و هوایی طنز دارد که جلد اول این کتاب در برنامه رادیو هفت توسط خود امیرعلی نبویان خوانده شد.


کتاب صوتی کان لم یکن


کتاب صوتی کان لم یکن با صدا و اجرای امیرعلی نبویان و برای اولین‌بار از سوی فیدیبو منتشر شده است. بی‌شک اجرای جذاب و شنیدنی نویسنده لذت شنیدن این کتاب را برای علاقه‌مندان چندبرابر کرده است. لازم به ذکر است کتاب صوتی کان لم یکن تنها از طریق سایت یا اپلیکیشن فیدیبو قابل دریافت است.

همچنین خبر خوب به طرفداران امیرعلی نبویان این است که به زودی دیگر کتاب‌های ایشان در قالب کتاب صوتی در فیدیبو منتشر خواهد شد.


شنیدن کتاب صوتی کان لم یکن به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

فرقی نمی‌کند چه سلیقه‌ای داشته باشید یا اصلا اهل کتاب صوتی باشید یا نه! مطمئن باشید کتاب صوتی کان لم یکن از آن کتاب‌هایی است که از شنیدنش لذت خواهید برد و به احتمال زیاد به خیلی از دوستان و آشنایانتان پیشنهادش می‌کنید!

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
158.۴۳ کیلوبایت
مدت زمان
۰۲:۴۹:۰۰
نویسندهامیرعلی نبویان
راویامیرعلی نبویان
ناشرفیدیبو
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۷/۲۶
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۵۸.۴۳ کیلوبایت
۰۲:۴۹:۰۰

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 527 مخاطب
حال‌خوب‌کن ✨ (272)
اجرای روان 🎙️ (249)
5
ستاره
82 ٪
4
ستاره
5 ٪
3
ستاره
2 ٪
2
ستاره
2 ٪
1
ستاره
7 ٪
261 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
حال‌خوب‌کن ✨
انگیزه‌بخش 🚀
آرامش‌بخش 🌱
اجرای روان 🎙️
سرگرم‌کننده 🧩
پربار 🌳
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

خیلی خوشحالم که اقای نبویان تصمیم گرفتن کتاباشونو به صورت صوتی منتشر کنن و امیدوارم گوینده همشون خودشون باشن:)))

5

خدایی همین پریشب داشتم دنبال امیرعلی نبویان توی فیدیبو می‌گشتم و افسوس می‌خوردم که چرا کتاباشو صوتی نکرده. هی میگفتم حداقل کاش قصه های امیرعلی رو صوتی کرده بود. یادش بخیر همه جلدهاشو خونده بودم. خیییییلی خوشحال شدم که یه اثر صوتی از امیرعلی نبویان با صدای خودش اومده. بی صبرانه منتظر انتشارشم.

5
اجرای روان 🎙️
پربار 🌳
آموزنده 🦉

باسلام و احترام، جناب نبویان را به شخصه بیش ازهمه در طی حدود ۵فصل شبهای مافیا و ارتش سری باهاشون آشنا شدم بسیار دوست داشتنی قابل احترام و الان اذعان دارم قلم ایشان را هم اگر بنده حقیر راهم اهل قلم بدانیم مفروض، یک تریلی نمی‌نمی‌تواند بکشد.مزاح مرا ببخشید واقعا هم از شنیدن کتاب مانحن فیه استفاده بهقدر اسطاعت. بردم وهم از شنیدن حضور ایشان و آثارشان بصورت هفتگی . ارادتمند و به امید دیدار ویا صحبت با ایشان بیشتر مصدع نشوم. الاحقر حجه‌لاسلام دکتر حاج‌میرزا

5
حال‌خوب‌کن ✨
اجرای روان 🎙️
سرگرم‌کننده 🧩
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

داستانی بسیار خلاقانه، شیرین، کنایه آمیز و تأمل برانگیز!!! بخصوص با گویندگی خود نویسنده که صدا و لحنی بسیار جذاب و متناسب برای روایت این قصه رو دارند. هرچه داستان جلوتر می رود، رندبازیهای پرنس جری جذابتر شده و حواس و کنجکاوی شنونده و خواننده رو بیشتر به خودش مشغول می کند. بخشهایی از داستان، چه نقشه های پرنس جری و چه نحوه اجرای اونها توسط خودش و غیره!!! و چه حتی واکنشهای مردم برای خواننده و شنونده، تأمل برانگیز و آشنا است. البته به نظرم، این قصه می تونه برای مردم خیلی از کشورهای دنیا، جنبه های آشنا و کنایه آمیزی داشته باشه، البته برای ما ایرانیان، بیشتر. خدا قوت آقای نبویان عزیز. امیدوارم هر چه زودتر ادامه این داستان گیرا رو باز با صدای خودتون بشنویم.

5

خیلی عالیه که کتاب صوتی با صدا و حس و آوای نویسنده کتاب باشه بنظرم حس واقعی رو منتقل میکنه تازه وقتی که صدای امیر علی نبویان باشه 👌👌👌

5
حال‌خوب‌کن ✨
انگیزه‌بخش 🚀
آرامش‌بخش 🌱
اجرای روان 🎙️
سرگرم‌کننده 🧩
پربار 🌳
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

بی شک اقای نبویان از باهوش ترین نویسندگان معاصر هستند امید وارم اثر های بیشتری از ایشون ببینم

5
اجرای روان 🎙️
سرگرم‌کننده 🧩
پربار 🌳
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

آقای نبویان شما فقط بنویسید و خودتان هم خوانش بکنید تا ما هم بخوانیم و بشنویم و لذت ببریم. مدتها بود که هیچ کتابی من رو جذب نمی کرد تا اینکه این کتاب رو شروع کردم. از همه نظر عالی هست. چقدر زیرکانه مسایل روز رو در قالب طنز بیان کردن. استفاده بجا از برخی ترانه های بی محتوا و مسخره به منظور نشان دادن عمق فاجعه و مسخره بودن اوضاع و احوال جریانات، زیبایی و طنز متن رو چند برابر کرده. موضوع کتاب و شیوه نگارش آن جدیده و تکراری و حوصله سربر نیست. خوانش آقای نبویان هم بسیار زیباست. لحن و آهنگ خوانش، هماهنگ با متن و پیام آن است. توصیه میکنم حتما این کتاب رو مطالعه بکنيد

5
حال‌خوب‌کن ✨
انگیزه‌بخش 🚀
آرامش‌بخش 🌱
اجرای روان 🎙️
سرگرم‌کننده 🧩
آموزنده 🦉

تبریک به آقای امیرعلی نبویان برای ورودشون به فیدیبو👏🏻 کتاب کأن لم یکن ، کتابی سرشار از شیرین زبانی و خلاقیت بود❤️ مرسی از قلم بینظیر آقای امیرعلی نبویان و تهیه کنندگی خانم بهار نوروزپور عزیز🥰 منتظر جلد دوم کأن لم یکن و همچنین اثرهای فوق العاده خواندنی بعدی شما هستیم 🌹 تنتون سلامت باشه🙏🏼

5
حال‌خوب‌کن ✨
اجرای روان 🎙️
گیرا 🧲

آدم دلش میخواد تا ابد به صدای ایشون گوش بده بس که گیرایی داره،کاش باقی آثارشون هم توسط خودشون روایت بشه...انقدر خاطرات خوبی از "قصه‌های امیرعلی" و رادیو هفت در ذهنم داشتم که تا این کتاب صوتی رو دیدم بی درنگ برای شنیدن انتخابش کردم.

5

به نظر من کان لم یکن خیلی کتاب خوب و جذابیِ و وقتی هم با صدای خود اقای نبویان باشه هم که چه بهتر و جذاب تر :)✨ و بنظرم واقعا ارزش خوندن/شنیدن داره!

نمایش 251 نقد دیگر
4.5
(528)
حال‌خوب‌کن ✨ (272)
75,000
٪30
52,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
کَأن لَم یَکُن
٪30
کَأن لَم یَکُن
امیرعلی نبویان
فیدیبو
4.5
(528)
حال‌خوب‌کن ✨ (272)
75,000
٪30
52,500
تومان