0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تاب آوری در سیلی واقعیت
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب تاب آوری در سیلی واقعیت

یافتن رضایت مندی هنگام مواجهه با موانع و سختی های زندگی
نویسنده:
راس هریس
درباره تاب آوری در سیلی واقعیت

«فاصله‌ی ما از واقعیت برابر است با میزان رنجی که تحمل می‌کنیم» شاید در خوانش اول مفهوم این جمله مشخص نشود. اما این جمله‌ای است که باید بارها و بارها با خود تکرار کنید، آنقدر بگویید تا روزی شاهد نشستن این جمله در جان باشیم.

چرا باید این کتاب را خواند؟

پختگی انسان‌ها نتیجه‌ی از دردها و رنج‌هايى است، كه روزگار به اجبار به  او تحميل كرده است و ناچار به  پذیرش و هضم آن‌هاست. البته گزینه‌ی دیگری هم وجود دارد و آن‌هم نپذیرفتن واقعیت است که در آن‌ صورت هم تنها به درد اضافه می‌کند. اما درد چیست؟ تفاوت درد و رنج در چیست؟ درد را زمانی احساس می‌کنیم که به واقعیت دستیابیم اما رنج را زمانی می‌کشیم که در حال دور شدن از واقعیت هستیم.

خواندن این کتاب دید شما را به جهان گسترده‌تر می‌کند. به شما نشان می‌دهد که تفاوت واقعیت و حقیقت در چیست و اصلا چگونه باید در برابر سیلی واقعیت تاب بیاورید.

درباره تاب‌آوری سیلی واقعیت اثر  راس هریس

کتاب تاب‌آوری سیلی واقعیت نوشته‌ی راس هریس برای نخستین بار در سال 2012 منتشر شد. تمرکز اصلی راس هریس در این کتاب نشان‌دادن تفاوت بین حقیقت و واقعیت است. او معتقد است بیشتر مردم با موضوعی مواجه می‌شوند که دلخواهشان نیست یا انتظارش را نداشته اند. راس هریس در کتاب تان‌آوری سیلی واقعیت سعی کرده است این تفاوت ها را توضیح دهد.

مروری بر فصل‌های کتاب تاب‌آوری سیلی واقعیت

کتاب تاب‌آوری سیلی واقعیت جز مقدمه از پنج بخش اصلی تشکیل شده است. راس هریس، نویسنده‌ی جوان و با استعداد این کتاب در این پنج بخش روش‌ مقابله با واقعیت را توضیح داده است. این بخش ها عبارت‌اند از:

بخش اول: بعد از سیلی

در این بخش راس هریس مراحل کلی بعد از مواجه شدن با واقعیت را شرح می‌دهد. او ابتدا تفاوت بین پذیرش واقعیت و سوگواری را شرح می‌دهد، او معتقد است انسان‌ها هنگام مواجه شدن با واقعیت یک چرخه‌ را تجربه می‌کنند: انکار، خشم، چانه‌زنی، افسردگی و پذیرش.

بخش دوم: با خود مهربان باشید.

در این بخش راس هریس به این نکته تاکید می‌کند که باید با خودتان مهربان باشد. این موضوع تنها از یک روش امکان‌پذیر است. ابتدا بپذیرید که واقعیت سختی را پیش رو دارید و آنگاه برای خودتان دوستی باشید که همیشه می‌خواهید کنارتان داشته باشید.  

راش هریس در سه بخش دیگر با نام‌های «بخش سوم: لنگر بیاندازید»، «بخش چهارم: موضع بگیرید» و «بخش پنجم: گنج را بیابید» به خواننده توضیح می‌دهد که چگونه باید برابر واقعیت مقاوم باشد.  

در بخشی از کتاب می‌خوانیم

بیشتر ما دقیقاً یک چیز را می خواهیم، می خواهیم بدانیم کسی هست که واقعا به ما اهمیت می دهد. کسی که برای ما وقت می‌گذارد تا ما را درک کند، کسی که رنج‌مان را می‌فهمد و درک می‌کند که متحمل چه درد و رنجی شده‌ایم، کسی که برای بودن با ما زمان می‌گذارد و به ما امکان می دهد تا احساسات واقعی مان را با او در میان بگذاریم؛ بدون اينکه از ما انتظار داشته باشد که خوشحال باشیم یا وانمود کنیم همه چیز عالی است، کسی که از ما حمایت می کند، کسی که با مهربانی با ما برخورد می کند و به ما پیشنهاد کمک می دهد، کسی که واکنش هایش نشان می دهد که تنها نیستیم.

معمولاً در مواجه شدن با یک شکاف واقعیت بزرگ، چیزی که متوجه می شویم این است که برخی افراد در مقابل درد و رنج ما با مهربانی واکنش نشان می دهند، اما، متاسفانه بسیاری هم این گونه نیستند. به آخرین اتفاق دردناک، آزاردهنده و پر از تشویشی که در زندگی تان رخ داده است، فکر کنید. چه واکنش هایی دریافت کردید که واقعاً احساس کردید که مورد توجه قرار گرفته اید، حمایت شده اید، پذیرفته شده اید، و درک شده اید؟ در زیر برخی از واکنش هایی را که بیشتر مردم در این شرایط دوست دارند با آنها مواجه شوند، مشاهده می کنید. (به خاطر بسیارید که همه ما منحصربه فرد هستیم. بنابراین نه تنها هر کدام از ما تمایل نداریم که به شیوه یکسانی با ما برخورد شود، بلکه هیچ برخوردی وجود ندارد که تحت هر شرایطی درست و مناسب باشد.)

شما را بغل کنند، در آغوش بکشند و نوازش کنند.

دستان شما را در دست بگیرند.

درد و رنجتان را تایید کنند: این «باید برای تو خیلی سخت» باشد یا برای «من قابل تصور نیست چگونه تحمل می‌کنی» یا «می‌دانم چه درد و رنجی می کشی.»

چیزی نگوید و فقط کنار شما بنشیند و به شما اجازه دهد به حال خودتان باشید.

وقتی درحال گریه هستید شما را در آغوش بکشد و یا حتی با شما گریه کند.

به شما پیشنهاد کمک و حمایت دهد «کاری هست که بتوانم برای کمک به تو انجام دهم؟»

از شما بپرسد چه احساسی دارید.

این نوع واکنش‌ها همگی یک پیام دارند: من در کنارت هستم، من به تو اهمیت می‌دهم، تو را باور دارم، تو را درک می‌کنم، متوجه هستم چه درد و رنجی کشیده‌ای و می‌خواهم کمکت کنم.

درباره نویسنده

راس هریس نویسنده‌ی انگلیسی متولد سال 1962 است. حوزه‌ی تخصصی راس هریس آموزش پذیرش و تعهد است. او سال‌هاست که در این حوزه فعالیت می‌کند، ساختن ویدیو یکی از روش‌هایی است که راس هریس آموزه‌هایش را روزانه به هزاران نفر منتقل می‌کند. او در مصاحبه‌ای درباره‌ی از امکان از بین بردن افکار منفی می‌گوید: « در یک کلام نه! هیچ رویکرد درمانی، هیچ چیزی در علم روانشناسی، هیچ مذهبی، و هیچ تمرین ذهنی‌ای وجود ندارد که ذهن انسان را از تولید افکار منفی باز دارد. افکار منفی نرمال و طبیعی هستند و گاهی بسیار مفیدند! با این حال، ما می توانیم راه های جدیدی برای پاسخ به افکار منفی مان را بیاموزیم، تا تحت تاثیر و نفوذ آنها قرار نگیریم. ما نمی توانیم مانع ظهور آنها شویم، اما می توانیم آنها را بسیار بهتر اداره کنیم.»

ترجمه کتاب تاب‌آوری سیلی واقعیت به فارسی

راس هریس یکی از نویسندگانی است که برای مردم عادی می‌نویسد. او کتاب‌هایش را کاربردی، ساده و با زبانی طنز می‌نویسد، زبانی که برای بیشتر مردم نه تنها قابل فهم است بلکه بسیار هم دلنشین است. کتاب تاب‌آوری سیلی واقعیت پیش از این نسخه با عنوان «سیلی واقعیت: چگونه هنگام مواجهه با سختی‌های زندگی، رضایتمند بود» توسط علی صاحبی و مهدی اسکندری ترجمه شده و توسط انتشارات سایه سخن منتشر شده است. اما نسخه‌ای که اکنون در فیدیبو مشاهده می‌کنید، توسط یاسمین قریب و کتایون دانشوریان ترجمه شده است.

این کتاب برای چه کسانی مناسب است؟

 خواندن این کتاب را به کسانی پیشنهاد می‌کنیم که می‌خواهند کتابی بخوانند که در کنار پرداختن به موضوعات روان‌شناسی کمی هم از زندگی روزمره بدانند،کسانی که می‌خواهند کمی در موضوعات عمیق شوند و  مهم‌تر از همه کسانی که ترسی از مواجه شدن با واقعیت ندارند و می‌خواهند واقعیت زندگی را زشت یا زیبا ببینند.

آنچه در بالا خواندید نقد و بررسی کتاب تاب‌آوری سیلی واقعیت اثر راس هریس ترجمه کتایون دانشوریان و یاسمین قریب بود. خرید و دانلود کتاب الکترونیکی این اثر در همین صفحه‌ی فیدیبو امکان‌پذیر است.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
1.۵۶ مگابایت
تعداد صفحات
264 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۴۸:۰۰
نویسندهراس هریس
مترجمیاسمین قریب
مترجم دومکتایون دانشوریان
ناشرانتشارات سبزان
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The reality slap
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۱۱/۲۳
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
116,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۱.۵۶ مگابایت
۲۶۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 84 مخاطب
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
آموزنده 🦉 (1)
5
ستاره
72 ٪
4
ستاره
13 ٪
3
ستاره
8 ٪
2
ستاره
3 ٪
1
ستاره
2 ٪
55 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

در مورد این کتاب باید اهل فن نظر بدن.ای سی تی موج سوم از خانواده سی بی تی هستش و ویژگی این خانواده وارد شدن یه سری فنون معنوی شرقی مثل مدیتیشن به سایکوتراپی هست.در مورد اثربخشی این متد هنوز بین تحقیقات اختلاف هست.ولی به نظر میرسه اثربخشی مثل سایر روشای کلاسیک سایکوتراپی هنوز به صورت گسترده پذیرفته نشده.البته بهتره درمانگرای حوزه روان در این مورد نظر تخصصی بدن ولی به نظر من نویسنده جدا از چندتا راهکار نسبتا مفیدی که برای غلبه بر افکار مزاحم ارائه داده خیلی سعی کرده کتابو جوری در بیاره که برای عوام قابل فهم باشه و علت محبوبیت این کتابم همینه.هرچند ممکنه از نظریه سری افراد مثل خودم جدا از ده بیست صفحه مفید بقیه کتاب گزافه گویی برای فروش بیشتره

5

این کتاب از جمله بهترین کتابهاییه که خوندم و برای همه افراد کاربردیه.چون همه انسانها در زندگی بحران یا مشکلاتی رو به هر نحو تجربه میکنند و استفاده از راهبردهای کاربردی اون میتونه به فرد آرامش بده.و بنظرمن با ارزشترین و والاترین دارایی انسان همین تجربه آرامشه.که متاسفانه بیشتر ما آگاهی نداریم نسبت باینکه این آرامش از درون ما میاد و نه از بیرون و بنابراین دنبالش اون بیرون میگردیم.من حتی این آموزه های کتاب را مترادف حضور در محدودیت صفر میدونم و هر دو را به نوعی مترادف خودهیپنوتیزمی. خوندن هر دو را به شما توصیه میکنم.سپاس از اینکه خوندید.

5

انقدر به این کتاب ایمان دارم که دلم میخواد همه کسایی که برام مهمن، بخوننش! برخلاف اسم کتاب که ممکنه هراس انگیز باشه، این کتاب برای شما منبع الهام و قدرت خواهد بود در مواقعی که شکاف دردناکی در زندگیتون ایجاد شده و شدیداً درمانده شدید. من ترجمه دکتر علی صاحبی و همکارشون رو پیشنهاد میکنم. مانا باشید

5

کتاب فوق العاده ای بود. برای افرادی که با متد Act تا حدودی آشنا هستن و میخان برای مواجهه با ناراحتی ها و چالشهایی که خیلی وقتا روش نمیتونن مستقیم یا کامل تاثیر داشته باشن خیلی مفیده. جاهایی که همدردی و شفقت ورزی با کودک درون رو یاد میده عالیه. متدهایی که برای جداسازی و دیدن احساسات پیشنهاد میده هم کاملا کاربردین. پیشنهاد میدم اول بخونین و نشانه بگذارین و بعدا هر وقت نیاز داشتین مثالها رو عملی انجام بدین.

3

کتابِ در کل مفیدیه، ولی میشد نهایتاً آنرا در ۱۰۰ صفحه خلاصه کرد، از یک جایی به بعد جملات و راهکارهاش تکراری میشه،انگاری که نویسنده خوشش میومده حجم کتاب زیاد بشه، تمرین هاشم زیاد حالت کاربردی نداره، خیلی مصنوعی و غیر واقعیه!

4

من کتاب چاپی رو دارم، خیلی کاربردی بود و خیلیییی خیلییی بهم کمک کرد ک از زندگیم لذت بیشتری ببرم، تازگیا تمومش کردم ولی میخوام بازم بخونمش ک مطالبش توی ذهنم حک بشه، تمرینات هم بینظیر بودن، کافیه ب صحبت های ذهن اهمیت ندید و فقط جلو برید و تموم کنید کتابو، من ترجمه دکتر صاحبی نشر سایه سخن خوندم خیلی خوب بود پیشنهاد میکنم بخرید

4

کتاب خیلی خوبیه.به نظر من نویسنده خیالی هوشمندانه تکنیک ها رو تا آخر کتاب تکرار کرده که این طوری خیلی بیشتر توو ذهن خواننده میمونه.این کتاب به درد افرادی میخوره که زیاد فکر و خیال میکنن و توو زمان حال زندگی نمیکنن.به درد افرادی که وسواس فکری دارن هم میخوره

5

با سلام،من این کتاب را خریداری کردم و مطالعه می کردم تا اینکه به دلایلی تقریبا از دو ماه پیش دیگه مطالعه نکردم و حالا که خواستم دوباره مطالعه را شروع کنم دیگه کتاب باز نمیشه و برای دریافت مجدد ،خطا می دهد،لطفا راهنمایی بفرمائید،با تشکر

5

خود کتاب سیلی واقعیت رو نمیارید؟ نشر سایه سخن ترجمه دکتر صاحبی

5

کتاب واقعا خوبه تمرین های خوبی تو کتاب داره و کمک می کنه تا از شر افکار مزاحم راحت شیم و تمرین پذیرش واقعیت های زندگی هست که اگر نپذیریم سیلی واقعیت رو خواهیم خورد

نمایش 45 نقد دیگر
4.5
(85)
آموزنده 🦉 (1)
58,000
٪50
29,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تاب آوری در سیلی واقعیت
٪50
تاب آوری در سیلی واقعیت
یافتن رضایت مندی هنگام مواجهه با موانع و سختی های زندگی
انتشارات سبزان
4.5
(85)
آموزنده 🦉 (1)
58,000
٪50
29,000
تومان