0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
منسیوس
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی منسیوس

نویسنده:
منسیوس
درباره منسیوس

تولد در نور

منسیوس شکل لاتین اسم منگ‌زی (mengzi)، از شخصیت‌های صاحب‌نام مکتب کنفوسیوس فیلسوف چینی است. منسیوس همانند کنفوسیوس چهل سال در سراسر چین سفر کرد و از این طریق به پند و اندرز پادشاهان مختلف پرداخت. وی کمی بیش از صد سال بعد از درگذشت کنفوسیوس به دنیا آمد. تاریخ تقریبی تولد و مرگش را سال ۳۷۱ پیش از میلاد، در شهر زو چانگ از استان شاندونگ دانسته‌اند. با تولد منسیوس هم مثل تولد کنفوسیوس افسانه‌های بسیاری همراه کرده‌اند. می‌گویند فرشته‌ای بر مادرش ظاهر شد و در لحظه‌ی تولدش نور درخشان و رنگارنگی تمامی آن ناحیه را روشن کرد. همان‌گونه که درباره‌ی فرزانه (کنفوسیوس) هم گفته شد، درست‌تر آن است که چنین داستان‌ها را نشانه‌ی ایمان و احترام بدانیم تا نشانه‌ی حقیقت.


یک اثر فلسفیِ کلاسیک چینی از مکتب کنفوسیوس

کتاب «منسیوس» که نام نویسنده‌اش را بر خود دارد، تنها اثر باقی‌مانده از یکی از مهم‌ترین فیلسوفان چینی مکتب کنفوسیوس است. منسیوس در این کتاب از شیوه‌ی درست و عادلانه‌ی کشورداری و از زمامداران خوب و زمامداران بد، سخن می‌گوید. کتاب «منسیوس» کتابی است درباره‌ی اینکه پادشاه چگونه باید حکومت کند تا مردمِ تحت حکومتش از او راضی باشند. با خواندن کتاب «منسیوس» همچنین تصویری از چین باستان به دست می‌آوریم. اگر به فرهنگ چین و حکمت چینی و به‌ویژه مکتب کنفوسیوس علاقمندید کتاب «منسیوس» را از دست ندهید. در این کتاب به‌طور بی‌واسطه با آموزه‌های یکی از بزرگان این مکتب آشنا می‌شوید. «منسیوس» اثری فلسفی است که سبک نگارش ساده و داستان‌وارِ آن می‌تواند کتابخوان‌هایی از طیف‌های گوناگون را به خود جلب کند و با هر مخاطبی با هر سطح از دانش فلسفی به راحتی ارتباط برقرار کند.


حکایتی کوتاه از منگ زی

منگ زی می‌گوید: «ماهی چیزی است که من می‌خواهم، من پنجه‌ی خرس هم می‌خواهم، اما نمی‌توان همزمان هر دو را داشت، پس ماهی را رها می‌کنم و پنجه‌ی خرس را برمی‌دارم. من زندگی را هم دوست دارم، حقیقت را هم دوست دارم، اما نمی‌توان هر دو را داشت، پس زندگی را رها می‌کنم و حقیقت را انتخاب می‌کنم. قطعاً من زندگی را دوست دارم، اما بین چیزهایی که دوست دارم چیزهایی ارزشمندتر از زندگی هم وجود دارد، پس من آن‌ها را انتخاب می‌کنم. مرگ چیزی است که من از آن نفرت دارم، اما بین چیزهایی که از آن‌ها بدم می‌آید چیزهایی هست که بیشتر از مرگ از آن‌ها متنفرم، بنابراین من از فاجعه نمی‌گریزم.


کتاب صوتی «منسیوس»

کتاب صوتی «منسیوس» اثر «منسیوس» است که با همکاری نشر صوتی آوانامه و «انتشارات ققنوس» تهیه و تولید شده است. ترجمه‌ی این اثر بر عهده‌ی «احسان دوست محمدی» بوده و خوانش آن را «مهدی خلیلی» انجام داده است.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
378.۴۸ کیلوبایت
مدت زمان
۰۶:۱۷:۱۰
نویسنده منسیوس
مترجم احسان دوست محمدی
راویمهدی خلیلی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۳/۰۲/۰۹
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۷۸.۴۸ کیلوبایت
۰۶:۱۷:۱۰

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
76,000
٪30
53,200
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
منسیوس
٪30
منسیوس
منسیوس
آوانامه
0
(بدون نظر)
76,000
٪30
53,200
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر