0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
نیک‌سرشت
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب نیک‌سرشت

راهنمای تبدیل‌شدن به والدی که می‌خواهید باشید
نویسنده:
بکی کندی
ناشر:
میلکان
درباره نیک‌سرشت

بگذارید فرضیه‌ای را که درباره‌ی شما و بچه‌هایتان دارم به اشتراک بگذارم: همه‌ی شما نیک‌سرشت هستید. هنگامی که فرزندتان را «یه بچه ننر» خطاب می‌کنید، همچنان نیک‌سرشت هستید. هنگامی که فرزندتان خراب‌کردن برج چوبی خواهر کوچک‌ترش را انکار می‌کند (گرچه شاهد وقوعش بودید)، او همچنان نیک‌سرشت است. وقتی می‌گویم «نیک‌سرشت»، به این معنی است که همه‌ی ما در جوهره‌مان، دل‌رحم، دوست‌داشتنی و سخاوتمندیم. اصل نیکی باطنی بستر تمامی کارهای من است. من بر این باورم که بچه‌ها و والدین نیک‌سرشت‌اند و همین امر به من اجازه می‌دهد درباره‌ی «چرایی» رفتارهای بدشان کنجکاو باشم. این کنجکاوی به من امکان پرورش چهارچوب و راهکارهایی را می‌دهد که در تغییر مؤثرند. در کتاب حاضر، هیچ‌چیزی به اهمیت این اصل نیست. این اساس تمامی چیزهای پیش روست؛ زیرا به‌محض اینکه به خودمان بگوییم: «خیلی خب، آروم باش… من نیک‌سرشتم… بچه‌م هم نیک‌سرشته…» متفاوت از زمانی مداخله می‌کنیم که اجازه می‌دادیم استیصال و خشم تصمیم‌هایمان را تعیین کنند‌.

ـ از متن کتاب ـ

 

سال‌هاست مدل‌های مختلفی برای تربیت فرزند به والدین عرضه می‌شود که نتیجه‌ی مطلوبی در پی ندارند. تنبیه و پاداش، به‌کارگیری وقفه‌ی کوتاه، نمودارهای شکل‌دار برچسبی، نادیده‌گرفتن و… همگی تمرکزشان بر رفتار و شکل‌دهی آن است نه پرورش انسان. این رویکردها مهارت‌های لازم برای زندگی را به کودک یاد نمی‌دهند یا پاسخی به نیازهای عاطفی پیچیده‌‌اش نیستند. مشکلات دوران کودکی خود والدین را هم اگر اضافه کنیم روشن می‌شود چرا بیشتر پدرمادرها احساس درماندگی و فرسودگی دارند یا فکر می‌کنند سررشته‌ی امور را از دست داده‌ و نگران‌اند کودکانشان را درست بار نیاورند. دکتر بکی با سابقه‌ی طولانی فعالیت در حوزه‌ی روان‌شناسی بالینی در نیک‌سرشت فلسفه‌ی والدگری خود را با راهکاری عملی مطرح کرده است تا از وضعیت تردید و خودسرزنشگری دور شده و به اعتماد‌به‌نفس و رهبری مقتدرانه برسید.

ـــــــــــــــــــــــ

همه‌ی ما می‌خواهیم فرزندانمان را بچه‌های خوبی ببینیم، خودمان را والدین خوبی ببینیم و برای خانه‌ای صلح‌آمیزتر تلاش کنیم. تک‌تک این کارها امکان‌پذیر است و مجبور نیستیم انتخاب کنیم. می‌توانیم همه‌اش را داشته باشیم.

ـــــــــــــــــــــــ

نیک‌سرشت کتابی کاربردی و مفید برای تمام والدین است. حتی اگر فرزندتان آنقدر بزرگ شده‌ که فکر می‌کنید دیگر تغییر برای شما و او دیر شده است، اشتباه می‌کنید. گرچه این کتاب بیشتر بر دوران کودکی تمرکز دارد، اما راهکارهای پیشنهادی آن به والدین کمک می‌کند رابطه‌شان را با فرزندشان، در هر سنی که هست، بهبود ببخشند و به رشد و پرورش بهتر او بپردازند.


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۱۸ کیلوبایت
تعداد صفحات
311 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۰:۲۲:۰۰
نویسندهبکی کندی
مترجمشقایق الکائی
ناشرمیلکان
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Good Inside
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۲/۱۹
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
229,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۱۸ کیلوبایت
۳۱۱ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 11 مخاطب
آموزنده 🦉 (3)
انگیزه‌بخش 🚀 (2)
5
ستاره
63 ٪
4
ستاره
18 ٪
3
ستاره
9 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
9 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

خیلی کتاب پرباریه. و به قول خود نویسنده بیش از اینکه درباره یفرزندپروری باشه درباره ی روابطه. متن کتاب صمیمی و دوست داشتنیه

3
سخت‌خوان 💎
آموزنده 🦉

ترجمش اصلا خوب نیست. هر کسی نمیتونه متوجه جملات بشه. انگار مترجم زدخ تو گوکل ترنسلیت🫥😑

5
انگیزه‌بخش 🚀
پربار 🌳
آموزنده 🦉

کتاب خوبیه فقط ای کاش یکم بیشتر روی ترجمه کتاب کار میشد

4.3
(12)
آموزنده 🦉 (3)
69,000
٪50
34,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
نیک‌سرشت
٪50
نیک‌سرشت
راهنمای تبدیل‌شدن به والدی که می‌خواهید باشید
میلکان
4.3
(12)
آموزنده 🦉 (3)
69,000
٪50
34,500
تومان