0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
روزها در کتابفروشی موریساکی

معرفی، خرید و دانلود کتاب روزها در کتابفروشی موریساکی

درباره روزها در کتابفروشی موریساکی

نقد و بررسی کتاب روزها در کتابفروشی موریساکی

کتاب روزها در کتابفروشی موریساکی، نوشته ساتوشی یاگیساوا، داستانی ساده و دلنشین است که به زیبایی، موضوع عشق، غم، امید و زندگی را روایت می‌کند و به مخاطبان خود آرامش و امید می‌بخشد.این کتاب، با زبانی روان و شیوا نوشته شده است و شخصیت‌های آن، به خوبی باورپذیر و دوست‌داشتنی هستند. روزها در کتابفروشی موریساکی یک رمان عاشقانه‌ی ژاپنی است که در سال 2010 منتشر شد. این کتاب، داستان زندگی یک دختر جوان به نام تاکاکو را روایت می‌کند که پس از ترک شدن از سوی دوست‌پسرش، هیده‌آکی، استعفا می‌دهد و نزد دایی خود، ساتورو که صاحب کتابفروشی دنجی در گوشه‌ای از شهر توکیو است، می‌رود. دایی تاکاکو از او می‌خواهد حالا که بیکار است، به کتابخانه بیاید و در اتاق کوچکِ طبقه‌ی بالای کتابفروشی ساکن شود. تاکاکو در ابتدا نمی‌پذیرد اما به این فکر می‌کند که بد نیست به آن اتاق نمور و تاریک پناه ببرد تا زمانی که زخمش التیام یابد. این نقل مکان شروع جدیدی را برای تاکاکو رقم می‌زند. اگر شما هم به خواندن داستان و رمان علاقه دارید به دسته بندی داستان و رمان خارجی فیدیبو سر بزنید.

کتاب روزها در کتابفروشی موریساکی یکی از آثار پرفروش سایت آمازون، رمان پرفروش بین‌المللی، کتاب پرفروش ملی ژاپن و برنده جایزه چی یودا ‌است. اقتباس سینمایی از کتاب در سال 2010 توسط کارگردانی ژاپنی به نام آساکو هیوگا که فیلمی‌بر اساس این رمان ساخت و فیلمنامه‌اش را به کمک ساتوشی یاگیساوا نوشت. این فیلم اقتباسی وفادارانه به حساب می‌آید و بازیگرانی همچون ریو ایواماتسو و و آکیکو کیکوچی و رنا تاکانا در آن بازی می‌کنند.                                                                    

ساتوشی یاگیساوا، نویسنده‌ای با توصیفات شاعرانه

ساتوشی یاگیساوا، نویسنده‌ی ژاپنی، متولد ۳ آوریل۷ ۱۹۷ در شهر چیبا، ژاپن است. او در سال ۱۹۹۹ از دانشگاه کیوتو فارغ‌التحصیل شد و سپس به عنوان نویسنده‌ی آزاد مشغول به کار شد.او یکی از نویسندگان پرطرفدار ژاپن در دهه‌ی اخیر است. آثارش با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شده‌است و به زبان‌های بسیاری از جمله انگلیسی، فرانسه، آلمانی و اسپانیایی ترجمه شده‌است. یاگیساوا، تا به حال بیش از ۲۰ کتاب نوشته است. 

چرا کتاب روزها در کتابفروشی موریساکی را بخوانم

  • نقش مهم کتاب‌ها: کتاب‌ها، نقشی مهم و محوری در داستان دارند. آنها، به عنوان نمادی از امید و آرامش، به تاکاکو کمک می‌کنند تا غم و اندوه خود را فراموش کند و به زندگی خود بازگردد. این کتاب، نشان می‌دهد که کتاب‌ها می‌توانند منبعی بی‌نظیر از امید، آرامش و دانش باشند.
  • پیام امیدبخش: این کتاب پیامی‌امیدبخش برای مخاطبان دارد. آن، نشان می‌دهد که حتی در شرایط سخت و دشوار، می‌توان امید به آینده را از دست نداد. این کتاب، می‌تواند به مخاطبان کمک کند تا در مواجهه با چالش‌های زندگی، تسلیم نشوند و امید خود را حفظ کنند.
  • فضایی آرامش‌بخش: این رمان فضایی آرامش‌بخش در یک کتابفروشیِ دنج در گوشه‌ی شهر توکیو به وجود می‌آورد. این کتاب، می‌تواند به مخاطبان کمک کند تا از زندگی روزمره خود فاصله بگیرند و لحظاتی را در آرامش و آسایش سپری کنند.

اگر به دنبال یک رمان عاشقانه‌ی زیبا و دلنشین هستید که به شما امید و آرامش دهد، روزها در کتابفروشی موریساکی انتخاب مناسبی برای شماست.

در بخشی از کتاب روزها در کتابفروشی موریساکی می‌خوانیم 

یک سال، من از اواخر تابستان تا اوایل بهار سال بعد در کتابفروشی موریساکی زندگی کردم. آن دوره از زندگی ام را در اتاق جداگانه طبقه دوم کتابفروشی می‌گذرانم و در تلاش بودم تا خودم را در کتاب ها غرق کنم.کم و بیش هیچ نوری به آن اتاق تنگ و کم‌جا نمی‌رسید و همه‌چیز مرطوب بود. بوی نای کتاب های قدیمی‌مدام مشام را پر می‌کرد.اما همیشه روزهایی را که آنجا سپری کردم به یاد خواهم داشت؛چون همان‌جا بود که زندگی واقعی‌ام آغاز شد و بی هیچ تردیدی می‌دانم که اگر آن روزها نبود، بقیه عمرم بی‌روح، کسالت‌بار و به تنهایی می‌گذشت.کتاب‌فروشی موریساکی برایم ارزشمند است، جایی که می‌دانم هرگز فراموشش نخواهم کرد‌. مهمان‌خانه‌دار با ظروف سرو غذا آمد و از روی ملاحظه تلویزیون بسیار قدیمی‌وسط اتاق را روشن کرد. فکر می‌کنم تلویزیون مشکل داشت؛ چون صدای افرادی که در صفحهٔ نمایش می‌خندیدند ناگهان قطع و توی لولهٔ اشعهٔ کاتُدی تلویزیون ناپدید می‌شد. وقتی این اتفاق می‌افتاد، اتاق حتی بیشتر از قبل غرق سکوت می‌شد. این قطع شدن ناگهانی صدا به نظرم ترسناک آمد، و در نهایت از جا بلند شدم، رفتم سراغ تلویزیون و خاموشش کردم.به اتاقمان برگشتیم و کنار هم زیر لحاف‌های فوتونمان دراز کشدیم. چراغ را که خاموش کردیم، همه‌جا بدجوری غرق در سکوت شد. باران هم انگار بند آمده بود. دیگر نمی‌توانستیم صدای بارش را در دوردست بشنویم.

موموکو با صدایی آرام گفت: بیا فردا صبح برای رفتن عجله نکنیم.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب روزها در کتابفروشی موریساکی

اگر شما هم به خواندن رمان و داستانهای خارجی علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب ‌های زیر را که در فیدیبو در دسترس هستند، مطالعه کنید.


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
1.۰۶ کیلوبایت
تعداد صفحات
160 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۲۰:۰۰
نویسندهساتوشی یاگی‌ساوا
مترجممژگان رنجبر
ناشرانتشارات کتاب کوله‌پشتی
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۰/۰۵
قیمت ارزی
2 دلار
قیمت چاپی
123,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۱.۰۶ کیلوبایت
۱۶۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 18 مخاطب
حال‌خوب‌کن ✨ (6)
آرامش‌بخش 🌱 (4)
5
ستاره
44 ٪
4
ستاره
27 ٪
3
ستاره
16 ٪
2
ستاره
11 ٪
1
ستاره
0 ٪
13 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

کتاب روزها در کتابفروشی موریساکی در ابتدا به خوبی پیش می رود.ولی هرچه خواننده به میانه داستان نزدیک می شود،به مرور از آن هیجان مطلوب داستان کاسته می شود. که ناخواسته خواننده را در طول داستان، درپی ماجراهای هیجان زا می گردد. در چنین حالتی، منجر به امتیازهای منفی بعدی برای یک نویسنده می شود. که خوشبختانه از میانه داستان به بعد،تا اندازه ایی با اتفاق ها و ماجراهایی جبران می شود. و در آخر هم، مانند یک موسیقی آرام به پایان می رسد. در کل، افرادی که با ادبیات روسی و انگلیسی و آمریکایی آشنایی داشته باشد، به این کتاب امتیاز عالی نمی تواند بدهد. چرا که ادبیات چنین کشورهایی، سر به به قله ها دارند.ولی خواندن این دور از فایده نیست.

5
حال‌خوب‌کن ✨
خوش‌خوان 🪶
سرگرم‌کننده 🧩
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

من کتاب فیزیکی از نشر دانش آفرین را خواندم. داستان زیبایی دارد. گاهی وقت ها آخر دنیا نیست ، اگر به خودت فرصت بدهی و اراده کنی ، حتما پیش میروی. درجا زدن ، متاسفانه ، هیچ نتیجه ای ندارد. زندگی در جریان است .البته وقتی آدم تنها نباشد و پشتیبان خوبی هم داشته باشد ، نتیجه بهتری می گیرد.

5

از حوندن کتاب لذت بردم چرا که فضای آرام داستان و فرهنگ ژاپنی ترکیب شده و حس قشنگی رو به آدم منتقل میکنه. کاراکترها آدم های خیلی معمولی هستن که در عین زندگی نرمال میشه چیزهایی ازشون یاد گرفت.

3

من کلا ب ادبیات ژاپن علاقمندم.به اون حال و هوای آرامش بخش و کند داستان ولی در کل این کتاب معمولی بود. خواننده رو راضی نمی کنه.

4
حال‌خوب‌کن ✨

اگه مثل من عاشق انیمه و فرهنگ ژاپن هستین خوندن این کتاب باعث میشه تو ذهنتون بتونین یه انیمه فوق العاده با کاراکترهای جذاب رو تصور کنین!

2

به نظرم کتاب جالبی نبود، خیلی خیلی سطحی و حوصله سربر، مثل داستلن هایی که برای مجله ها و هفته نامه ها به صورت دنباله دار چاپ میشه

5
سرگرم‌کننده 🧩
گیرا 🧲

از اون کتاب‌هایی که میشه ساعت‌ها پای خوندنش نشست، کاراکترهای کتاب خیلی زنده و بهمون نزدیکن. عاشقش شدم

4

بد نبود ادبیات ژاپن ویژگی‌های خاص خودش را دارد که خالی از لطف نیست

2
سرگرم‌کننده 🧩

يه رمان سطحي بدون هيچ تصوير ماندگار

3

کتاب خیلی معمولی بود.

نمایش 3 نقد دیگر
4.1
(19)
حال‌خوب‌کن ✨ (6)
39,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
روزها در کتابفروشی موریساکی
روزها در کتابفروشی موریساکی
ساتوشی یاگی‌ساوا
انتشارات کتاب کوله‌پشتی
4.1
(19)
حال‌خوب‌کن ✨ (6)
39,000
تومان