0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
کمال‌گرای مضطرب
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب کمال‌گرای مضطرب

مدیریت اضطراب ناشی از کمال‌گرایی با استفاده از درمان مبتنی‌بر پذیرش و تعهد
ناشر:
میلکان
درباره کمال‌گرای مضطرب

نقد و بررسی کتاب کمال‌گرای مضطرب

کتاب کمال‌گرای مضطرب نوشته‌ی کلاریسا دبلیو. آنگ و مایکل پی. توهیگ، به بررسی پدیده‌ی کمال‌گرایی و پیامدهای منفی آن بر سلامت روان و زندگی افراد می‌پردازد. این کتاب با ارائه‌ی دیدگاه‌های علمی و راهکارهای عملی، به خواننده کمک می‌کند تا از تله‌ی کمال‌گرایی رها شده و به آرامش و رضایت در زندگی دست یابد. کمال‌گرایی، تمایل به بی‌نقص بودن در تمام ابعاد زندگی است. در حالی که در نگاه اول، این تمایل می‌تواند ستودنی و انگیزه‌بخش به نظر برسد، اما در واقع می‌تواند به یک تله‌ی مخرب تبدیل شود. کمال‌گرایان به دلیل ترس از شکست، تردید به خود و انتظارات غیرمنطقی، دائماً در اضطراب و استرس به‌سر می‌برند. کتاب کمال‌گرای مضطرب به موضوعاتی مانند : معرفی کمال‌گرایی، چرخه‌ی کمال‌گرایی، ریشه‌یابی کمال‌گرایی، کمال‌گرایی و اضطراب، کمال‌گرایی و افسردگی، کمال‌گرایی در روابط، کمال‌گرایی در محل کار و غلبه بر کمال‌گرایی پرداخته است که در انتها موجب خواهد شد با رها کردن کمال‌گرایی، به خودِ اصیل خود دست یابید. اگر شما هم به خواندن کتاب‌های روانشناسی حوزه توسعه فردی علاقه دارید حتما به دسته‌بندی توسعه فردی فیدیبو سر بزنید.


کلاریسا دبلیو. آنگ و مایکل پی. توهیگ، دو روانشناس برجسته

کلاریسا دبلیو. آنگ، روانشناسی بالینی است. رشته‌های تحقیقاتی او شامل درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد و درمان مبتنی بر فرآیند، اختلال وسواس فکری-اجباری و اختلال احتکار و کمال گرایی است. مایکل پی. توهیگ، استاد دپارتمان روان‌شناسی در دانشگاه ایالتی یوتاست. او رئیس سابق انجمن علوم رفتاری بافتاری (اِی‌سی‌بی‌اِس) و یکی از اعضای فعلی انجمن درمان رفتاری و شناختی (اِی‌بی‌سی‌تی) است. کتاب کمال‌گرای مضطرب حاصل همکاری این دو متخصص برجسته است.


چرا کتاب کمال‌گرای مضطرب را بخوانیم

با مطالعه کتاب کمال‌گرای مضطرب و با استفاده از رهنمودهای نگاشته شده در آن می‌توانید کمال‌گرایی را بشناسید و از پیامدهای منفی آن آگاه شوید. این کتاب به شما کمک می‌کند تا شناخت عمیق‌تری از خودتان به دست آورید و نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید و اضطراب و افسردگی ناشی از کمال‌گرایی را کاهش دهید. این کتاب به طور ویژه برای افراد کمال‌گرا که از اضطراب، افسردگی، و سایر پیامدهای منفی کمال‌گرایی رنج می‌برند، مفید است. همچنین به خانواده و دوستان افراد کمال‌گرا کمک می‌کند تا آنها را بهتر درک کرده و به آنها یاری برسانند. این کتاب براساس یافته‌های علمی و تحقیقات روانشناسی در زمینه‌ی کمال‌گرایی نگاشته شده است. کتاب کمال‌گرای مضطرب یک راهنمای جامع و کاربردی برای رهایی از تله‌ی کمال‌گرایی است و با غلبه بر کمال‌گرایی می‌توانید روابط خود با دیگران را بهبود ببخشید، عملکرد شغلی خود را ارتقا دهید و به آرامش و رضایت در زندگی دست یابید.


در بخشی از کتاب کمال‌گرای مضطرب می‌خوانیم

کمال‌گرایی کارکردهای گوناگونی دارد. ممکن است کسب موفقیت، عشق، شهرت، اعتبار، شناخت، ثروت، تمجید و موارد دیگر باشد. منطق پشت کمال‌گرایی این است: «اگر کامل باشم، موفق می‌شوم» و یا برداشت‌هایی شبیه به این عبارت. چیزی درمورد گذشته یا داستانی که درمورد زندگی فعلی خود دارید به شما می‌گوید: «نمی‌تونم چیزی رو که می‌خوام به دست بیارم، مگر اینکه کامل باشم.»

کمال‌گرایی همچنین ممکن است به معنای جلوگیری از اشتباهات باشد. در چنین شرایطی شما کمتر نگران تغییر جهان هستید؛ یعنی تنها چیزی که می‌خواهید این است که هیچ‌گونه خطایی انجام ندهید. شاید معتقد باشید: «اگه مشکلی پیش بیاد، تقصیر منه» یا «به‌خاطر اشتباهاتم قضاوتم می‌کنن.» حتی ممکن است نگران باشید که با خطاکردن و اشتباه دیگران را مأیوس کنید.

صرف‌نظر از اینکه در چه زمینه‌ای دچار کمال‌گرایی هستید، اقداماتی که برای کامل‌بودن یا جلوگیری از شکست انجام داده‌اید و انجام می‌دهید، از راه‌های گوناگون، پیامدهایی منفی برایتان دارد. ممکن است از برخی از این اثرات منفی آگاه باشید، اما مهم است که دقیقاً بدانید هزینه‌ی کلی تلاش برای بهترین‌بودن چقدر است. درهرصورت این خود شما هستید که باید این هزینه را بپردازید. تلاش برای انجام کامل و بی‌عیب‌ونقص کارها یا اجتناب از اشتباه بازی‌ای بیش نیست. حرکت‌هایی که در این بازی انجام می‌دهید با پیامدهایی همراه است. اگر هدف‌ها و نتایج واقعی‌ای که کسب کرده‌اید با هم مطابقت داشته باشند، یعنی دارید «خوب» بازی می‌کنید.


پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب کمال‌گرای مضطرب

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های روانشناسی علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو در دسترس هستند، مطالعه کنید.

حافظه نامحدود نویسنده کوین هرسلی انتشارات سحر آریان

عادت های اتمی نویسنده جیمز کلیر انتشارات نوین

نیمه تاریک وجود نویسنده دبی فورد انتشارات کلک آزادگان


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
802.۰۰ بایت
تعداد صفحات
184 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۰۸:۰۰
نویسندهکلاریسا دبلیو آنگ
نویسنده دوممایکل پی توهیگ
مترجمحمیده عرب‌نژاد
ناشرمیلکان
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The Anxious Perfectionist
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۹/۲۸
قیمت ارزی
2 دلار
قیمت چاپی
185,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۸۰۲.۰۰ بایت
۱۸۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 19 مخاطب
آموزنده 🦉 (3)
انگیزه‌بخش 🚀 (3)
5
ستاره
57 ٪
4
ستاره
26 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
10 ٪
8 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
آموزنده 🦉

خیلی کمک کننده برای بهبود افکار ادم های کما گرا است

1

واقعا ترجمه کتاب خیلی بده به طوریکه آدمو وادار میکنه یه پاراگرافو بارها بخونه اصلا و ابدا راضی نیستم

1

من نسخه ی چاپی این کتاب رو خریدم. ترجمه واقعا بده و حتی بعضی جاها غلط املایی داره! از نشری مثل میلکان همچین ضعفی واقعا بعیده

2

کتاب ترجمه بسیار بدی داره و باعث میشه تصمیم بگیری که به خوندن کتاب ادامه ندی😕

5

بسیار عالی،پیشنهاد میشه👌🏻

4
انگیزه‌بخش 🚀
آرامش‌بخش 🌱
آموزنده 🦉

بسیار مناسب حال این روزهای همه ماست.

نمایش 2 نقد دیگر
4
(20)
آموزنده 🦉 (3)
55,000
٪50
27,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
کمال‌گرای مضطرب
٪50
کمال‌گرای مضطرب
مدیریت اضطراب ناشی از کمال‌گرایی با استفاده از درمان مبتنی‌بر پذیرش و تعهد
میلکان
4
(20)
آموزنده 🦉 (3)
55,000
٪50
27,500
تومان