0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
خدمتکار

معرفی، خرید و دانلود کتاب خدمتکار

درباره خدمتکار

خدمتکار رمانی مهیج و رازآلود نوشته فریدا مک فادن است که در سال ۲۰۲۲ منتشر شد. این رمان داستان دختری جوان را روایت می‌کند که به عنوان خدمتکار در خانه مجلل خانواده‌ی وینچستر استخدام می‌شود. خانواده وینچستر، خانواده‌ای ثروتمند و مرموز هستند که در خانه‌ای بزرگ و پر از رمز و راز زندگی می‌کنند. داستان با توصیف صحنه قتل آغاز می‌شود و ادامه ماجرا .این رمان به خوبی توانسته است عناصر رازآلود، ترسناک و هیجان‌انگیز را با هم ترکیب کند. تمرکز اصلی ‌رمان بر شخصیت این دختر جوان پایه‌گذاری شده است و خواننده از نزدیک با احساسات و انگیزه‌های شخصیت اصلی همراه می‌شود و با او هم ذات پنداری می‌کند. تصویر سازی دقیق و موشکافانه فضاهای داستان به گونه‌ای‌ است که خواننده خود را در آن فضا می‌بیند. رمان خدمتکار در یک مجموعه سه جلدی قراردارد که رمانهای راز خدمتکار و خدمتکار می‌بیند هم داخل این مجموعه هستند. اگر شما هم به خواندن داستان و رمان علاقه دارید به دسته بندی داستان و رمان خارجی فیدیبو سر بزنید.

رمان خدمتکار به عنوان یکی از پرفروش‌ترین رمان‌های نیویورک تایمز، یواس‌اِی تودِی و وال استریت ژورنال انتخاب شده است.اگر علاقه‌مند به رمان‌های رازآلود و هیجان‌انگیز هستید، این رمانی است که حتماً از آن لذت خواهید برد. 

فریدا مک فادن، پزشک و نویسنده پرفروش 

 فریدا مک فادن، نویسنده آمریکایی در سال ۱۹۷۴ در ایالت نیویورک متولد شد. او در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا در رشته‌ی پزشکی تحصیل کرده است. پس از فارغ‌التحصیلی، به عنوان پزشک متخصص در زمینه آسیب‌ها و مشکلات مغزی مشغول به کار شد. او در طول دوران کار خود، به نویسندگی علاقه‌مند شد و اولین رمان خود را در سال ۲۰۰۷ منتشر کرد.فریدا مک فادن در زمینه‌ی طنز پزشکی و رمان‌های دلهره‌آور روانشناختی فعالیت دارد و با آثار خود، مخاطبان زیادی را در سراسر جهان جذب کرده است.او در سال ۲۰۲۳ برای رمان خدمتکار برنده جایزه ITW در ژانر ترسناک و هیجان‌انگیز شد.

مک فادن تاکنون ۱۷ رمان منتشر کرده که از جمله آنها می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

چرا باید کتاب خدمتکار را بخوانیم 

شخصیت‌پردازی قوی و باورپذیر: شخصیت‌های رمان به خوبی پردازش شده‌اند و خواننده با آنها ارتباط برقرار می‌کند و هرچند که پیچیده به نظر می‌آ‌‌یند ولی باورپذیر هستند وخواننده با آنها ارتباط برقرار می‌کند و نگران سرنوشت‌شان می‌شود. داستان‌سرایی جذاب: داستان رمان جذاب و گیرا است و خواننده را تا صفحه آخر درگیر می‌کند. 

تعلیق و هیجان بالا: رمان پر از تعلیق و هیجان است . خواننده همیشه کنجکاو است تا بداند که چه اتفاقی خواهد افتاد و این کنجکاوی باعث می‌شود که تا لحظه آخر در انتظار بماند.

موضوع جذاب: موضوع رمان، ارواح و خانه‌های تسخیر شده است. این موضوع برای بسیاری از خوانندگان جذاب است و باعث می‌شود که با اشتیاق رمان را دنبال کنند.ترکیب موفق ژانر رازآلود و هیجان‌انگیز با موضوع ارواح و خانه‌های تسخیر شده باعث خلق داستانی جذاب و هیجان‌انگیز شده‌است که تا مدت‌ها در ذهن شما باقی خواهد ماند.

در بخشی از کتاب خدمتکار می‌خوانیم

ناگهان اتاق به طرز تحمل ناپذیری گرم و خفه به نظر می رسد. شوفاژ کوچکی که گوشه اتاق است در زمستان اینجا را به مکان راحتی تبدیل می‌کند اما در ماه های گرم هیچ چیزی برای خنک کردنش وجود ندارد. باید دستگاه تهویه‌ای بخرم و جلوی پنجره نصب کنم .با وجود اینکه اینجا بزرگ تر از ماشینم است، فضای خیلی کمی دارد و اصلا جای تعجب ندارد که از اینجا به جای انباری استفاده می‌کردند .اتاقم پنجره دارد، اما باز نمی‌شود. 

تقریباً از سوالش خنده‌ام می‌گیرد. بله ماشین دارم، این تنها چیزی است که الان دارم. نیسان ده ساله ام در خیابان جلوی خانه اش بوی تعفن می‌دهد و در حال حاضر در آن زندگی می‌کنم. دار و ندارم هم داخل صندوق عقب آن است و تمام ماه گذشته را روی صندلی عقبش خوابیده‌ام. بعد از یک ماه زندگی در ماشین ، می‌فهمید که بعضی چیزهای کوچولو چقدر در زندگی مهم هستند. توالت، روشویی یا دراز کردن پاهایتان وقتی که خوابید. دلم برای این مورد آخر بیش از بقیه تنگ شده است.

کم کم تنفسم آرام می شود. کورمال کورمال دنبال گوشی تلفنی که نینا برایم خریده می گردم. 46: 3 صبح است. زمان مناسبی برای بیدار شدن و شروع روز نیست. با عادت کردن چشم هایم به نور محدودی از ماه که از پنجرۀ کوچک به اتاق می تابد، ملافۀ زبر را از روی پاهایم کنار و روی تخت غلت می‌زنم. می‌خواهم به دست‌شویی بروم و بعد سعی کنم دوباره بخوابم. پاهایم در برخورد با تخته های کف اتاق خواب کوچکم صدا می‌کنند. خمیازه ای می‌کشم. یک لحظه طول می‌کشد تا نوک انگشتانم به نخ لامپ سقف برسند. این اتاق به من احساس غول بودن می‌دهد. به در اتاقم می‌رسم و دستگیرۀ در را می‌گیرم و... نمی‌چرخد. احساس وحشتی که با فهمیدن موقعیتم درونم فروکش کرده بود، حالا دوباره اوج می‌گیرد. در قفل است. وینچسترها من را در این اتاق حبس کرده اند. نینا من را در این اتاق حبس کرده است. اما چرا؟

پیشنهادهایی برای دوست‌داران کتاب خدمتکار

اگر شما هم به خواندن رمان و داستانهای خارجی علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب ‌های زیر را که در فیدیبو در دسترس هستند، مطالعه کنید.


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۳۳ کیلوبایت
تعداد صفحات
336 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۱:۱۲:۰۰
نویسندهفریدا مک‌ فادن
مترجممریم علیزاده میلانلو
ناشرانتشارات کتاب کوله‌پشتی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The Housemaid, 2,022
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۷/۱۲
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
215,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۳۳ کیلوبایت
۳۳۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 18 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (7)
خوش‌خوان 🪶 (3)
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
22 ٪
3
ستاره
16 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
5 ٪
8 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3
خوش‌خوان 🪶
سرگرم‌کننده 🧩

🔴شاید اسپویل🔴 اول از همه، ایده‌ کتاب خیلی شبیه "پشت درهای بسته"‌ست اما اگه از اون کتاب خوشتون نیومد نگران نباشین، داستان بهتری در انتظارتونه...با اختلاف! خدمتکار هم کشش داره و هم شخصیت‌پردازی پردازی خوب. به اندازه کافی وقت دارین با کرکترها آشنا بشین، نویسنده از نوشتن جزئیات مهم چشم پوشی نکرده و به همین دلیل تصمیم‌‌هاشون توی ذوق نمی‌زنه و به‌جاست.‌‌‌‌‌‌‌ با این حال هیجان لازم رو نداشت و روند اتفاق اتفاقات هم تکراری بود که اصلا ضعف کوچیکی نیست! کتاب دو جلدیه و مستقل، به خودتون بستگی داره که ادامه بدین یا نه..

4

لطفا بزاریدش تو فیدی پلاس ☹️

5

تو رمانای جنایی روند داستان برای من خیلی حائز اهمیته،و روند این داستان عالی بود.همه چیز با سرعت معقول و خوبی پیش میرفت و در عین حال به جزئیات هم توجه شده بود پایانبندی هم حرف نداشت درکل اگر طرفدار این سبک هستید این کتاب رو شروع کنید🫧

4
خوش‌خوان 🪶
سرگرم‌کننده 🧩

خوب بود اولش فقط نوع ورود خدمتکار و توصیف خونه تکراری بود انگار داشتم کتاب چرخش کلید روث ور میخوندم ولی بعدش موضوع متفاوت تر شد درکل خوب بود.

1

لطفا این کتاب رو توی فیدی پلاس قرار بدید

5

بشدت عالی . یکی از بهترین کتابهایی که خوندم. بشدت توصیه میشه

3

یک کتاب متوسط با کمی تعلیق، پایان نسبتا سرهم بندی شده

2

شخصیت اصلی بسیار حرص درار

4.1
(18)
سرگرم‌کننده 🧩 (7)
57,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
خدمتکار
خدمتکار
فریدا مک‌ فادن
انتشارات کتاب کوله‌پشتی
4.1
(18)
سرگرم‌کننده 🧩 (7)
57,500
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر