0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
چراغ سبزها
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب چراغ سبزها

ناشر:
میلکان
درباره چراغ سبزها

متیو مک کانهی بازیگر مشهور جهانی و برنده جایزه اسکار، در کتاب چراغ سبزها پرده از زندگی‌اش برمی‌دارد و درباره احساساتش در برهه‌های زمانی مختلف، شکست‌ها و پیروزی‌ها و دستاوردهایش می‌نویسند. او این کتاب را با عنوان چراغ سبزها منتشر کرده و موفق شده نگاه‌ها را به سمت خود خیره کند. این اثر فقط برشی از زندگی این بازیگر نیست، بلکه بیان‌کننده جهان‌بینی او نسبت به زندگی و فلسفه آن و اتفاقات مختلف است. متیو مک کانهی این کتاب را برای نصحیت کردن خوانندگان ننوشته، بلکه کتابی نوشته که درس‌هایی واقعی از زندگی را در بر دارد.

در کتاب چراغ سبزها، نویسنده با زبانی ساده و صمیمی درباره زندگی خودش، راه‌هایی که رفته و تجربه‌هایی که داشته صحبت کرده است. او هم‌چنین درباره بعضی از مسائل خصوصی خود مثل رابطه پرفراز و نشیب والدینش، ازدواج با همسرش، انتخاب‌های او برای بازیگری و... نوشته است. درس‌های متیو مک کانهی از زندگی، رابطه مستقیمی با جهان‌بینی او دارد. او خاطرات تلخی مثل قربانی تجاوز شدن در سنین نوجوانی را بیان می‌کند و می‌گوید که خودش را قربانی زندگی نمی‌داند؛ بلکه زندگی را موهبتی می‌داند که به او بخشیده شده است.

او بیان می‌کند که از زمانی که خودش را شناخته، در پی کشف معنای حقیقی زندگی بوده‌ است و از ۳۵ سال گذشته تا کنون، خاطراتش را یادداشت می‌کرده و از تجربه‌هایش می‌نوشته است؛ نکاتی در مورد موفقیت‌ها و ناکامی‌ها، خوشحالی‌ها و غم‌ها؛ چیزهایی که او را متحیر کرده و چیزهایی که باعث خندیدنش شده. شما می‌توانید از نزدیک شاهد زندگی فردی باشید که امروزه به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازیگران تاریخ سینما شناخته می‌شود.

او در عین سادگی، نکات ارزشمندی را به خوانندگان ارائه می‌دهد. نکاتی مثل این‌که چگونه از استرس دوری کنید، چگونه زندگی خود را به شکل دل‌خواه پیش ببرید، چگونه کمتر آسیب ببینید و... . شما می‌توانید با مطالعه این کتاب فلسفی و انگیزشی که بیوگرافی نویسنده است، لذت ببرید و نکات ارزشمندی را یاد بگیرید.

چراغ سبزها (Greenlights) برای اولین بار در سال ۲۰۲۰ منتشر شد و خیلی زود توانست به یکی از کتاب‌های محبوب جهانی تبدیل شود و به لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز راه یابد. این اثر هم‌چنین نامزد جایزه گودریدز در بخش خاطره‌نویسی و سرگذشت‌نامه سال ۲۰۲۰ شده است. یکی دیگر از موفقیت‌های چراغ سبزها، برگزیده شدن به‌عنوان یکی از بهترین کتاب‌های سال توسط گاردین است.

درباره متیو مک کانهی، نویسنده کتاب

متیو مک کانهی (Matthew McConaughey) در سال ۱۹۶۹ در آمریکا متولد شد. کانهی به‌عنوان یکی از بهترین بازیگران هالیوود، با بازیگران مطرحی مثل آلپاچینو هم‌بازی بوده و بعد از نقش‌آفرینی در فیلم «باشگاه خریداران دالاس»، توانست شهرت فراوانی به‌دست آورد و جایزه اسکار را از آن خود کند. او علاوه‌بر فعالیت در سینما، کارهای بشردوستانه فراوانی انجام می‌دهد و یک موسسه خیریه برای کمک به کودکان و نوجوانان را اداره می‌کند. از جمله بهترین فیلم‌هایی که این بازیگر در آن‌ها بازی کرده می‌توان به «گرگ وال استریت» و «میان ستاره‌ای» اشاره کرد.

کتاب چراغ سبزها برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب سرشار از زندگی است، یک زندگی واقعی از یک انسان واقعی که بدون رودربایستی، از رنج‌ها، شادی‌ها، تجربه‌ها و سختی‌های زندگی می‌گوید. اگر به مطالعه کتاب‌های بیوگرافی و انگیزشی علاقه دارید، مطالعه چراغ سبزها برایتان لذت‌بخش خواهد بود.

این کتاب چگونه به شما کمک می‌کند؟

مطالعه چراغ سبزها، مسیری را پیش روی شما قرار می‌دهد و دیدتان را نسبت به زندگی، بازتر می‌کند. با مطالعه این کتاب درمی‌یابید که همه چراغ قرمزها و زردها، در نهایت به سبز ختم می‌شوند و شما می‌توانید نقشی فعال در زندگی داشته باشید. رنج، غم، فقدان و افسردگی در برابر شادی، هیجان و لذت، همگی احساسات طبیعی بشر هستند که باید فهمیده شوند. بنابراین این کتاب، روی واقعی زندگی را نشان می‌دهد.

بخشی از کتاب

شهرت آدم‌ها را تغییر می‌دهد. اما در این مورد، مکان را تغییر داد. دوباره گم‌نامی‌ام را از دست دادم. حضور من در آن‌جا دیگر منصفانه نبود. نه برای خودم و نه برای همسایه‌هايم. آرامشی که آن‌جا پیدا کرده بودم، از بین رفته بود. همه از تخلیه‌ی خانه ناراضی بودند و اعتراض می‌کردند. دوست نداشتند از آن‌جا بروم، اما چاره‌ای نداشتم. وقت خداحافظی رسیده بود و دیگر از «بعدا می‌بینمت» خبری نبود. من وخانم هاد چمدان‌هامان را بستیم. اجاره‌نامه را فسخ کردیم و دوباره راهی غرب شدیم. هیچ‌کس به‌خاطر کاری که انجام داده به دردسر نمی‌افتد، فقط وقتی به دردسر می‌افتی که مچ‌ات رابگیرند. هنر اصلی این است که بتوانی بزنی زیرش! قانون‌شکن‌ها لبه‌ی پرتگاه زندگی نمی‌کنند، آن‌ها هميشه آن وسط مسط‌ها هستند وهم‌چنان پیش می‌روند. ژانویه‌ی سال ۲۰۰۰ چیزی نمانده بود اعتصاب بازیگران شروع شود و حالا چند فیلمی از آخرین‌باری که فیلم من جزو فیلم‌های پرفروش گيشه شده بود می‌گذشت. لازم بود به هالیوود برگردم و کارم را از سر بگیرم. نباید می‌گذاشتم هالیوود فراموشم کند، باید خودم را نشان می‌دادم. جلسات مختلفی با آدم‌های مختلف ترتیب می‌دادم و خودم را قاطی آدم‌های مهم و تصمیم‌گیرنده می‌کردم. دیگر آن نقش‌های درآمد درجه‌یکی که دنبال‌شان بودم به من پیشنهاد نمی‌شدند. من هنوز هم ستاره‌ی سودآوری بودم؛ اما ستاره‌ای که کم‌سو شده بود. معتقد بودند از جذابیتم کم شده، و موهایم هم کم‌کم کم داشت می‌ریخت.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
7.۸۱ مگابایت
تعداد صفحات
320 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۰:۴۰:۰۰
نویسنده متیو مک کانهی
مترجمسمانه پرهیزکاری
ناشرمیلکان
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۲۸
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۷.۸۱ مگابایت
۳۲۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 27 مخاطب
پربار 🌳 (2)
حال‌خوب‌کن ✨ (2)
5
ستاره
51 ٪
4
ستاره
7 ٪
3
ستاره
25 ٪
2
ستاره
3 ٪
1
ستاره
11 ٪
11 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

شلید چون من به این حرفه علاقه دارم مورد پسندم بود ، یک جاهایی واقعا باهاش اشک ریختم و یک جاهایی خندیدم ، من پیشنهاد میدم بخونید ، نکات ارزشمندی هم برای زندگی داره که می‌تونیم ازش درس بگیریم . شاد باشید 🌺

5

یک دوست به من این کتاب و پیشنهاد داده ، من یه آدم افسرده ام و بعد از خواندن نسخه فیزیکی کتاب حالم بهتر شد

3

به زور دارم ادامه میدم؛ جذاب نیست و نکته خاصی هم نداره

5

کتاب خیلی خوب و پرکشش و جذاب و روانیه، ساده است ولی تاثیرگذار، از همچین بازیگری توقع دیگه ای نداشتم

1

من معمولا نظر نمینوسم اما این کتاب اینقدر بد و شوآفی بود که بهتر دیدم نظرمو بگم

5

بهترین کتابی که تا حالا خوندم و اصلا زمین نذاستم و تا اخر هم خوندم پیشنهاد میکنم بخونین

5

امیدوارم زودتر صوتی بشه

3

کتاب معمولی بود

5
حال‌خوب‌کن ✨
انگیزه‌بخش 🚀

عالی و بی نقص

5
خوش‌خوان 🪶
پربار 🌳
آموزنده 🦉

بی نظیر بود

نمایش 1 نقد دیگر
3.9
(29)
انگیزه‌بخش 🚀 (2)
65,000
٪50
32,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
چراغ سبزها
٪50
چراغ سبزها
متیو مک کانهی
میلکان
3.9
(29)
انگیزه‌بخش 🚀 (2)
65,000
٪50
32,500
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر