0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
حقایق مغز

معرفی، خرید و دانلود کتاب حقایق مغز

درباره حقایق مغز

مغز پیچیده‌ترین ساختار بیولوژیکی شناخته شده در تمام جهان است. حوزه‌ی مغز مملو از اکتشافات هیجان‌انگیز جدید و ناشناخته‌های عمیق است. در سال‌های اخیر علوم شناختی با سرعت بسیار زیادی پیشرفت کرده است و همینطور درحال پیشرفت است. این علوم اطلاعات زیادی در رابطه با نحوه‌ی عملکرد مغز ما، الگوهای مختلف شناختی و همچنین خطاهای شناختی در اختیار ما قرار داده می‌دهد. فارغ از میزان تحصیلات و تخصص، داشتن اطلاعات درمورد نحوه‌ی عملکرد مغز می‌تواند نگاه ما به دنیا و اتفاقات را تغییر دهید. کتاب حقایق مغز که توسط گروهی از مترجمین ترجمه شده است برای آشنایی با حواس و ادراکات ما، حالت‌های مختلف مغز، انواع اختلالات و... منتشر شده است.

درباره کتاب حقایق مغز

کتاب حقایق مغز که توسط انجمن علوم اعصاب منتشر شده است را می‌توان بعنوان یک کتاب پایه‌ای در حوزه‌ی علوم اعصاب و مغز دانست. این کتاب تمام موضوعات مهم درباره مغز مانند آناتومی مغز (از جنبه‌ی عملکردی)، کارکردهای مغز، اختلالات مختلف، روش‌های پژوهشی و بسیاری موضوعات دیگر را پوشش داده است. یکی از مهمترین فصل‌های کتاب مربوط به علوم اعصاب در جامعه است که معمولاً در کتاب‌های دیگر بسیار مختصر توضیح داده می‌شود.

این کتاب شما را با حوزه علوم اعصاب، دانش نوینی که به مطالعه مغز، کارکردها و اختلالات آن می‌پردازد و کاربردهایی که این حوزه می‌تواند در زندگی روزمره و جامعه داشته باشد، بیشتر آشنا می‌کند. مطالعه این کتاب صرف‌نظر از اینکه در چه رشته یا شغل و تخصصی هستید و آیا قصد دارید به‌صورت تخصصی در این حوزه ورود کنید یا نه، می‌تواند برایتان مفید باشد؛ چرا که در نهایت می‌توانید با حقایقی که درمورد مغز خود می‌آموزید، خودتان را بهتر بشناسید و بهتر ارزیابی کنید و می‌توانید از توانمندی‌هایی که در این حوزه به شما می‌دهد، درجهت بهبود زندگی روزمره و روابط اجتماعی خود استفاده کنید.

تصمیمات ما ریشه در مغز ما دارند و شناخت عملکرد مغز می‌تواند به تحلیل و تصمیمات درست منجر شود. همینطور منشأ ادراک و احساسات ما نیز در مغز ماست. از این رو با شناخت بهتر مغز می‌توانیم منشأ افکار، امیال و احساسات خود را بیابیم. این بینش اهمیت مطالعه‌ی مغز را برای ما بیشتر آشکار می‌کند و آنچه مسلم است، هرقدر بیشتر مغز خود را بشناسیم، خودمان را بهتر می‌شناسیم و از این طریق می‌توانیم خودمان و زندگی اجتماعی‌مان را بهبود ببخشیم.

این کتاب شامل فصل‌هایی با عناوین زیر است: «مبانی مغز»، «حواس و ادراک، حرکت»، «یادگیری، حافظه و عواطف»، «تفکر، برنامه‌ریزی و زبان»، «مغز در حال رشد»، «مغز نوزاد،کودک و نوجوان

«مغز بزرگسالان و پیری»، «حالت‌های مغز»، «بدن در تعادل»، «اختلالات دوران کودکی»، «اختلالات روانپزشکی»، «اعتیاد»، «آسیب و بیماری»، «بیماری‌های تحلیل برنده عصبی»، «انواع پژوهش»، «حل مشکلات انسانی»، «علوم اعصاب در جامعه»، «واژه‌نامه»، «واژه‌نامه توصیفی».

برای دانلود کتاب حقایق مغز می‌توانید به اپلیکیشن و وبسایت فیدیبو مراجعه کنید.

درباره انجمن علوم اعصاب منتشر کننده کتاب حقایق مغز

انجمن علوم اعصاب یک انجمن تخصصی برای دانشمندان و پزشکان سراسر دنیاست که در زمینه‌ی مطالعات مربوط به مغز و سیستم عصبی تمرکز دارند. این انجمن بیشتر به‌خاطر گردهمایی سالانه‌ی آن شناخته شده است که بطور مداول هرساله برگزار می‌شود و یکی از بزرگترین کنفرانس‌های علمی در جهان به شمار می‌رود. ساختمان مرکزی این انجمن درحال حاضر در ایالت واشنگتن آمریکا قرار دارد.

ترجمه‌ی کتاب حقایق مغز

این کتاب به زبان انگلیسی منتشر شده است و در ایران توسط دکتر رضا پناهی، دکتر بهنام سور، دکتر علی شهبازی و دکتر عباس حق‌پرست به فارسی ترجمه شده است و با همکاری انتشارات انسان منتشر شده است. این کتاب با نام الفبای مغز و سیستم عصبی نیز منتشر شده است. برای دانلود کتاب حقایق مغز و مطالعه‌ی نسخه‌ی الکترونیکی آن می‌توانید از اپلیکیشن و وبسایت فیدیبو استفاده کنید.

کتاب حقایق مغز برای چه کسانی مناسب است؟

به طور کلی بدون درنظر گرفتن سطح دانش و تخصص افراد، داشتن اطلاعات درمورد چگونگی عملکرد مغز می‌تواند باعث تغییر نگاه ما به دنیا و درک رفتارها و اتفاقات مختلف شود. از این جنبه، مطالعه‌ی این کتاب و آشنایی با حقایق ناشناخته‌ی مغز می‌تواند برای بیشتر افراد جذاب باشد. این کتاب یکی از منابع مسابقات جهانی دانش مغز (Brain Bee) است که در بیش از ۵۰ کشور جهان از جمله ایران برگزار می‌شود. همچنین این کتاب چکیده‌ی موضوعات مختلف درمورد علوم اعصاب و مغز است که برای مطالعه‌ی علاقه‌مندان این حوزه پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب حقایق مغز می‌خوانیم

گروهی از مسیرهای عصبی که مجموعه‌ای از مناطق مغز را به هم متصل می‌نمایند، یک شبکه‌ی عصبی نامیده می‌شوند. شبکه‌های عصبی سیگنال‌ها را از طریق مغز در یک مسیر خطی هدایت نموده و انواع مختلف اطلاعات را در کسری از ثانیه تجزیه تحلیل و سازماندهی می‌کنند.

آیا تا به حال در هنگام تماشای فیلمی به این فکر کرده‌اید که در مغز شما چه اتفاقی می‌افتد؟ مغز شما زنجیره‌ای از اشکال ظاهراً متحرک را به مناظر و شخصیت‌های قابل تشخیص تبدیل می‌کند. این فرآیند با گیرنده‌های نوری آغاز می‌شود. سلول‌های شبکیه سیگنال‌های الکتریکی را در واکنش به طول موج‌های خاصی تولید می‌کنند. هنگامی که این سیگنال‌ها به عصب بینایی می‌رسند، از طریق مسیر بینایی به تالاموس می‌روند، محلی که نورون‌ها به شکل، رنگ یا حرکت اشیاء روی صفحه پاسخ می‌دهند و سیگنال‌های آن‌ها را به قشر بینایی اولیه در لوب پس‌سری، در پشت مغز، منتقل می‌کنند. نورون‌های واقع در قشر بینایی اولیه نیز به نوبه خود، لبه‌های اشیا را در میدان دید تشخیص داده و سیگنال‌های هر دو چشم را با هم ادغام کرده و یک نمای سه‌بعدی از آنچه که می‌بینیم ایجاد می‌کنند. علاوه بر اين، حتی این تصاویر هنگامی که سیگنال‌ها به دو مسیر پردازش موازی ارسال می‌شونده با جزئیات بیشتری مورد بررسی و تفکیک قرار می گيرند. در اولین مسیر، نورون‌ها در لوب گیجگاهی اشیا را شناسایی کرده و تشخیص می‌دهند؛ در مسیر دیگر، نورون‌ها در لوب آهیانه‌ای موقعیت مکانی این اجسام را شناسایی کرده و تشخیص می‌دهند. همه‌ی این رویدادها فقط حاصل دروندادهای یک تصویر از فیلم است! فناوری‌های نوین که قادر به کشف فعال شدن نقاط مختلف مغز هستند. هر روز ما را از فعالیت‌های بسیار پیچیده‌ی مغز به میزان بیشتری آگاه می سازند. زمانی که می‌بینیم بخش‌های مجزای مغز با چه ظرافتی برای وظایف خاصی تخصصی شده‌اند بیشتر شگفت‌زده می‌شویم.

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
13.۰۸ مگابایت
تعداد صفحات
283 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۲۶:۰۰
نویسنده انجمن علوم اعصاب
مترجمعلی شهبازی
مترجم دومرضا پناهی
مترجم سومبهنام سور
ناشرانتشارات انسان
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Brain facts: a primer on the brain and nervous system
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۳/۱۰
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
38,500 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۱۳.۰۸ مگابایت
۲۸۳ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 186 مخاطب
آموزنده 🦉 (9)
پربار 🌳 (7)
5
ستاره
63 ٪
4
ستاره
11 ٪
3
ستاره
8 ٪
2
ستاره
7 ٪
1
ستاره
9 ٪
31 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

فقط اگر قابل چاپ بود بهتر میشد(:

5
آموزنده 🦉
سرگرم‌کننده 🧩
انگیزه‌بخش 🚀
حال‌خوب‌کن ✨
پربار 🌳
گیرا 🧲

عالی، پیشنهاد میکنم حتما بخونید والا من خودم اولش مجبور بودم بخونم (برا مسابقه) ولی بعد خوندن واقعا جذاب و مفید بود

5

کتاب بسیااااااااااااااااااااااااااااار فوق العاده و من دارم برای مسابقه دانش مغز میخونمش

5

کسی می دونه این کتاب با کتاب حقایق مغز قبلی که چاپ 93 بود ، فرق چندانی داره یا نه ؟

2

برای مسابقه باید بخونمـ...:/ نظری ندارم😐

5

کسانی که به کتاب های علمی درباره ی مغز علاقه دارند واقعا این کتاب رو بهشون توصیه می کنم

2

چرا نمیتونم مطالعه ش کنم؟ حتی برنامه رو هم نصب کردم ولی اونجا هم باز نمیشه. لطفا راهنمایی بفرماید.

5
حال‌خوب‌کن ✨
انگیزه‌بخش 🚀
آرامش‌بخش 🌱
گیرا 🧲
سخت‌خوان 💎
آموزنده 🦉

عالیه برا مسابقه ی دانش مغز میخوام ولی یکم سخته باید چند بار بخونی نکته برداری کنی تا بفهمی

5

خوبه بسیار عالی ممنون از فیدیبو

5

خوندن این کتاب رو توصیه میکنم

نمایش 21 نقد دیگر
4.1
(196)
آموزنده 🦉 (9)
50,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
حقایق مغز
حقایق مغز
انجمن علوم اعصاب
انتشارات انسان
4.1
(196)
آموزنده 🦉 (9)
50,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر