0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مسیحای تلماسه
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی مسیحای تلماسه

نویسنده:
فرانک هربرت
درباره مسیحای تلماسه

جلب توجه دوباره با گذشت بیش از نیم قرن

«فرانک هربرت» رمان‌نویس، روزنامه‌نگار، اقلیم‌شناس و عکاس آمریکایی است که سال ۱۹۲۰ در واشینگتن متولد شد. او را بیش از همه برای خلق رمان‌های علمی-تخیلی و در رأس‌شان «تلماسه» می‌شناسند. هربرت تلماسه را در سال ۱۹۶۵ منتشر کرد و اکنون پس از گذشت سالیان بسیار از انتشارش، همچنان به عنوان یکی از بهترین رمان‌های این سبک شناخته می‌شود. فرانک هربرت در سال‌های بعد تلماسه را ادامه داد و آن را به مجموعه‌ای بدل کرد که بعدها توسط پسرش برایان و «کوین جی. اندرسن» دنباله‌های دیگری نیز برای آن نوشته شد. «دیوید لینچ» فیلمساز بزرگ آمریکایی نخستین فیلمسازی بود که تلماسه را بر پرده‌ی سینماها آورد و در نخستین سال‌های فعالیت هنری‌اش فیلمی ساخت که نه در زمان ساختش، اما پس از گذر سال‌ها، ارزش‌هایش هویدا شد. اما آن‌چه در سال‌های اخیر دوباره باعث جلب توجه‌های بسیار به شاهکار هربرت شد، پروژه‌ی عظیمی بود که به کارگردانی «دنیس ویلنوو» کارگردان خوش‌ذوق کانادایی، با ترکیب جذابی از بازیگران، جلوه‌های ویژه‌ی حیرت‌انگیز و موسیقی متن زیبا در سال ۲۰۲۱ روی پرده رفت و با فروش بیش از چهارصد میلیون دلار، ساخت فیلم دوم را هم در سال جاری کلید زد. فرانک هربرت در سال ۱۹۸۶ و پس از به‌جا گذاشتن میراثی ارزشمند، در ایالت ویسکانسین درگذشت.


یکی از درخشان‌ترین نمونه‌های جهان‌آفرینی ادبی

کار تحقیق و نگارش تلماسه شش سال به طول انجامید. پس از اتمام کار، حدود بیست ناشر از قبول چاپ این اثر خودداری کردند تا سرانجام ناشر خرده‌پایی در فیلادلفیا با چاپ تلماسه موافقت کرد و چیزی نگذشت که سیل نظرات مثبت منتقدان به سمت این کتاب سرازیر شد. شاهکار فرانک هربرت، از چند جهت حائز اهمیت است: نماینده‌ی حرکتی بود به سمت رویکردی ادبی‌تر به رمان‌نویسیِ علمی-تخیلی. نویسنده به ایده‌ی جالب خود اکتفا نکرده و بر شخصیت‌پردازی و داستان‌گویی نیز به همان مقدار تمرکز کرده است. تلماسه نخستین رمان این ژانر است که به صورت جامع به مبحث بوم‌شناسی پرداخته است. علاوه بر این، مباحثی چون فلسفه و روان‌شناسی، در تاروپود اثر به چشم می‌خورند. هربرت همچنین به یاری ذهن خلاق خود هیچ گوشه‌ای از جهانی که آفریده بود را از قلم نینداخت و عاشقانه کوشید تا با افزودن دانش‌نامه‌ها و لغت‌نامه‌ها، نقل‌قول‌ها، اسناد و وقایع تاریخی، آن را برای مخاطبانش زنده و زنده‌تر کند. جایگاه تلماسه در ادبیات علمی-تخیلی را می‌توان هم‌سنگ مقامی دانست که «ارباب حلقه‌ها» شاهکار بی‌تکرار «تالکین» در ادبیات فانتزی دارد.


«مسیحای تلماسه» پرفروش‌ترین رمان ماجراجویی علمی-تخیلی

کتاب «مسیحای تلماسه» جلد دوم مجموعه کتاب «تلماسه» اثر فرانک هربرت است. این کتاب ادامه‌ی داستان پائول آتریدس است، مردی که مودب را مسیحی کرد. او به عنوان فرمانروای جهان شناخته شده، بیش از آنچه که یک فرد می‌باید قدرت داشته باشد دارای قدرت بود. او به نمادی مذهبی تبدیل شده بود و توسط تندروها پرستش می‌شد. با این حال به خاطر جابجایی‌های سیاسی که در زمان تصاحب تاج و تخت انجام داده بود مورد نفرت بسیاری قرار گرفته است و با توطئه‌ی نفوذ مواجه شد، و حتی وقتی خانه‌ی آتریدس در اطراف او شروع به از دست دادن اعتبار خود می‌کند، توطئه‌ای دیگر معشوق او، چانی، و وارث متولد نشده‌ی سلسله‌ی خانوادگی‌اش را تهدید می‌کند.


نسخه‌ی صوتی «مسیحای تلماسه»

کتاب صوتی «مسیحای تلماسه» اثر «فرانک هربرت» نتیجه‌ی همکاری آوانامه و «انتشارات کتابسرای تندیس» است که با ترجمه‌ی «مهیار فروتن‌فر» تولید و منتشر شده است. راوی این اثر مهم «مهدی صفری» بوده، در اجرای دیالوگ‌ها «آرمان سلطان‌زاده»، «مریم پاک‌ذات» و «سلمان ظاهری» مهدی صفری را یاری نموده‌اند.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
787.۷۴ کیلوبایت
مدت زمان
۱۳:۵۱:۴۹
نویسندهفرانک هربرت
مترجم مهیار فروتن فر
راویآرمان سلطان زاده
راوی دوممریم پاک‌ذات
راوی سوممهدی صفری
راوی چهارمسلمان ظاهری
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۳/۰۲/۱۰
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۷۸۷.۷۴ کیلوبایت
۱۳:۵۱:۴۹

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
اجرای روان 🎙️ (1)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
حال‌خوب‌کن ✨
انگیزه‌بخش 🚀
اجرای روان 🎙️
سرگرم‌کننده 🧩
تلخ ☕️
پربار 🌳
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

بسیار عالی و ممنون از تهیه‌کنندگان و گویندکان کار. کتاب صوتی در زندگی پر مشغله امروز و برای کسانی که می‌خوان از زمانشون بهترین استفاده رو کنن عالیه. معمولا بخش زیادی از عمر داره به سادگی از دست می‌ره، مثلا مواقعی که تو تاکسی هستیم، مسیری رو پیاده طی می‌کنیم یا در محلی منتظر رسیدن نوبتمونیم. با یه هندزفری ساده می‌شه در بخش زیادی از شبانه روز کتاب خوند. خدا خیرتون بده.

5
اجرای روان 🎙️
سرگرم‌کننده 🧩

فوق العاده اس، از آوانامه برای تعیین هزینه منصفانه متشکرم

5

ممنون از استاد سلطان زاده❤️

4.5
(8)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
103,000
٪30
72,100
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مسیحای تلماسه
٪30
مسیحای تلماسه
فرانک هربرت
آوانامه
4.5
(8)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
103,000
٪30
72,100
تومان