0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
پروردگار مهر
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب پروردگار مهر

درباره پروردگار مهر

پروردگار مهر گفتارهایی از جی.پی واسوانی است. گفتارهایی معنوی درباره‌ی خدا، خالق مهر و عشق. پاهلاراجی واسوانی که با نام دادا واسوانی شناخته می‌شود، رهبر معنوی هندی است. او بیش از 150 کتاب در حوزه‌ی خودیاری نوشته است و در این کتاب وحید کیان جملاتی از او را درباب عشق و مهر الهی و زمینی جمع‌آوری و به فارسی ترجمه کرده است. این گفتارها بسیار ساده‌اند، چنان ساده که ممکن است تبسمی به لب‌مان بیاورند. اما این تبسم ارزشمند است زیرا عرفا و بزرگان نیز می‌توانند حرف‌هایی ساده ولی عمیق بزنند.

درباره جی.پی واسوانی

جی.پی واسوانی در حیدرآباد در خانواده‌ای تقریباً پرجمعیت با هفت خواهر و برادری به دنیا آمد. پدر و مادر او هر دو از طرفداران تحصیل و آموزش بودند. پدرش سرپرست مدارس ابتدایی منطقه کراچی هند و مادرش از نخستین زنانی بود که از مزایایی تحصیلی انگلستان در آن دوران بهره‌مند شد. پاهلاراجی تحصیلات ابتدایی خود را در سه سالگی آغاز و به جای پنج سال در سه سال تمام کرد.

او در تاریخ دوم آگوست 1918 میلادی متولد شد و در 12 جولای 2018 درگذشت. واسوانی در طول عمر 99 ساله‌ی خود فعالیت‌های زیادی داشت از جمله تلاش برای ارتقای فرهنگ گیاه‌خواری و رعایت حقوق حیوانات. این شخصیت بزرگ در مکان‌ها و مراسم‌های متعدد و مهمی همچون مجلس عوام بریتانیا در لندن، مجمع جهانی رهبران معنوی در آکسفورد، پارلمانی جهانی ادیان در شیکاگو و اجلاس جهانی صلح هزاره رهبران مذهبی و معنوی در سازمان ملل متحد سخنرانی کرده است.

چند نمونه‌ی دیگر از کتاب‌های واسوانی زندگی پس از مرگ، قرص‌های شادی و آرامش، تا سرای او، با خالق هستی و باران بخشایش هستند.

چرا باید کتاب پروردگار مهر را بخوانیم؟

ما نیاز داریم گهگاه عشق و مهری را که پروردگار در همه حال بی‌دریغ نثار ما می‌کند و گاهی برای ما به امری بدیهی و عادی تبدیل می‌شود، به خودمان یادآوری کنیم. این کتاب شامل گفتارهایی ساده درباره‌ی عشق و مهر پرودگار و بهترین یادآور این موهبت است. مطالعه‌ی این کتاب لحظات آرامش‌بخشی را برای‌مان می‌سازد و باعث رهایی ذهن‌مان از دغدغه‌های زندگی و بی‌مهری‌های هم‌نوعان‌مان می‌شود.

نسخه‌ی الکترونیکی این کتاب از انتشارات کتاب‌سرای نیک در دسته‌ی دین و عرفان اپلیکیشن فیدیبو قرار دارد.

در بخشی از کتاب پروردگار مهر می‌خوانیم

شاید دوستان‌، ما را ترك ‌كنند و خویشان از ما دوری ‌جویند، ولی همیشه یك نفر به ما عشق می‌ورزد، او خداست! با عشق به او زندگی كنید.

ـ شگفت‌انگیزترین واقعیت عشق این است كه هر چه بیشتر دوست بدارید، قدرت دوست داشتن در شما بیشتر می‌شود.

ـ ای بی‌خرد، از خدا به این خاطر كه تو را دوست دارد تشكر نكن، چون‌كه كاری غیر از این از او بر نمی‌آید، از او به این خاطر كه شعلة‌ عشقش را در قلبت فروزان كرده است تشكر كن. بگذار این شعله بیشتر و بیشتر زبانه بكشد، تا جایی كه نَفْسِ تو را بسوزاند، و در وجودت تنها‌ خدا بماند و بس.

-وقتی كه آدمی خود را تسلیم خدا می‌كند، او تمام مسئولیتش را به ‌عهده می‌گیرد. تنها كاری ‌كه باید بكنیم این است، مانند یك كودك، خود را به او بسپاریم. آن ‌‌وقت فرشتگانِ خدا پیشاپیش ما حركت می‌كنند تا راه را برای ما باز كنند.

ـ گذشته چك بی‌محل است. آینده هم مانند سفته می‌ماند. تنها وجه نقدی كه داریم همین زمان حال است. بیایید از آن عاقلانه و درست استفاده كنیم.

ـ كسی خوب زندگی می‌كند كه بیشتر بخندد، زیاد دوست بدارد و شادكامی خود را فدای دیگران كند.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب پروردگار مهر

اگر از مطالعه‌ی این کتاب لذت بردید، پیشنهاد می‌کنیم مطالعه‌ی کتاب‌های زیر را نیز در برنامه‌ی خود قرار دهید:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
191.۸۲ کیلوبایت
تعداد صفحات
55 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۱:۵۰:۰۰
نویسنده جی پی واسوانی
مترجموحید کیان
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۳۱
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱۹۱.۸۲ کیلوبایت
۵۵ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
15,000
٪30
10,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
پروردگار مهر
٪30
پروردگار مهر
جی پی واسوانی
انتشارات کتاب‌سرای نیک
0
(بدون نظر)
15,000
٪30
10,500
تومان