0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
اشکال ندارد که حالت خوب نیست
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی اشکال ندارد که حالت خوب نیست

مواجهه با اندوه و مرگ در فرهنگی که قادر به درک آن نیست
نویسنده:
مگان دیواین
درباره اشکال ندارد که حالت خوب نیست

اشکال ندارد که حالت خوبی نیست (It's ok that you're not ok) یکی از بهترین کتاب‌های توسعه فردی و خودیاری است که نوع مواجهه با سوگواری و فقدان را یاد می‌دهد و با تاکید روی این موضوع که شما حق دارید ناراحت باشید، از سوگ مفهوم جدیدی ارائه می‌دهد. مهم نیست دیگران چه می‌گویند و چقدر غم شما را بی‌اهمیت می‌شمارند و حتی مهم نیست اگر جامعه از شما می‌خواهد خیلی زود غم‌تان را فراموش کنید و به روزهای عادی برگردید؛ مهم خود شما هستید که باید با این سوگ زندگی کنید؛ پس چه بهتر که راه آن را یاد بگیرید.

کتاب اشکال ندارد که حالت خوبی نیست درباره دوران اندوه و سوگواری است که ممکن است هرکسی در طول زندگی آن را تجربه کند. این کتاب به نویسندگیِ «مگان دیواین»، یکی از روان‌شناسان و سخنرانان آمریکایی، شما را در مسیر فقدان همراهی می‌کند و یاد می‌دهد چگونه با وجود غم، به زندگی ادامه دهید. این نویسنده که خودش تجربه فقدان و سوگ را تجربه کرده، به خوبی می‌داند که غم یک روزه فراموش نمی‌شود و به جای سرپوش گذاشتن روی آن، باید مرهمی برایش پیدا کرد. این کتاب به شما یاد می‌دهد که برای غم و سوگواری خود اهمیت قائل شوید و به جای تلاش برای تغییر آن، به صدایش گوش کنید.

از دست دادن یک عزیز، شکست عشقی و فقدان و حتی فقدان‌های کوچک روزمره، از مسائلی است که انسان را دچار سوگواری می‌کند و غمی که از این حوادث حاصل می‌شود، سخت و گاهی زجرآور است. به همین دلیل مهم است چگونه با این سوگ کنار بیاییم و با پذیرش آن، به زندگی ادامه دهیم. این کتاب در سال ۲۰۱۷ به زبان انگلیسی منتشر شد و خیلی زود توانست مورد استقبال قرار بگیرد و امروزه به چندین زبان زنده دنیا ترجمه شده است. نسخه حاضر را «زهرا یعقوبیان» به زبان فارسی ترجمه کرده و «فاطمه فراهانی» آن را گویندگی کرده است. انتشارات کتاب کوله‌پشتی نسخه صوتی این اثر را در سال ۱۴۰۰ منتشر کرده و در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است.

درباره مگان دیواین، نویسنده و روان‌شناس آمریکایی

مگان دیواین (Megan Devine) در سال ۱۹۷۰ در آمریکا متولد شد و بعد از سپری کردن مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، در زمینه درمانگری و روان‌شناسی مشغول به فعالیت شد. او فعالیت حرفه‌ای خود را در سال ۲۰۰۱ شروع کرد و از آن زمان تاکنون، همیشه در کنار افرادی بوده که نیاز به کمک داشته و بحرانی‌ترین لحظات زندگی‌شان را سپری می‌کرده‌اند؛ مثل کسانی که عزیزی را از دست داده‌اند، افراد بی‌خانمان، قربانیان تجاوز .... . این نویسنده در سال ۲۰۰۹ همسر خود را از دست می‌دهد و زندگی برایش مفهوم دیگری پیدا می‌کند. بعد از آن اتفاق، او تازه به معنای واقعی با غم و سوگواری آشنا می‌شود و تلاش می‌کند تا به جای فراموشی این غم و برگشتن به زندگی عادی، آن را درک کند. او تجربیاتش را در این کتاب نوشته و تلاش کرده به افرادی که در این موقعیت قرار دارند کمک کند تا مرهمی برای دردهای خود پیدا کنند.

کتاب صوتی اشکال ندارد که حالت خوبی نیست برای چه افرادی مناسب است؟

اگر به شنیدن یا خواندن کتاب‌های خودشناسی و خودسازی علاقه دارید، از شنیدن این کتاب لذت خواهید برد. هم‌چنین اگر در حال گذراندن روزهای سختی در زندگی خود هستید، با شنیدن این کتاب حال بهتری پیدا می‌کنید و یاد می‌گیرید چگونه با وجود غم‌های خود، به زندگی ادامه دهید.

شنیدن کتاب صوتی اشکال ندارد که حالت خوبی نیست چه کمکی به شما می‌کند؟

با شنیدن این کتاب یاد می‌گیرید که سوگواری در برابر از دست دادن و فقدان، حق طبیعی شما است و لازم نیست وانمود به شادی کنید. این کتاب شما را با غم و نوع مواجهه با آن آشنا می‌کند و برخلاف جامعه که به شما می‌گوید باید زودتر سرپا شوید و به زندگی شاد گذشته برگردید، یاد می‌دهد غم بخشی از زندگی و اجتناب‌ناپذیر است و فقط باید یاد بگیرید چگونه برایش مرهمی پیدا کنید.

در بخشی از کتاب اشکال ندارد حالت خوب نیست می‌شنویم

تعریف چنان داستان‌هایی که به‌عنوان راهی برای ارتباط با فرد سوگوار مطرح می‌شوند، تقریبا همیشه تبدیل به رقابت اندوه می‌شوند: المپیک ماتم. چه کسی بدتر است؟ غصه چه کسی ارزشمندتر است؟ اگر به کسی گفته باشی تجربه اندوه آن‌ها هیچ شباهتی به غم‌وغصه تو ندارد، شرط می‌بندم که واکنش دفاعی‌شان را دیده و شنیده‌ای. آن‌ها آزرده و دل‌خور می‌شوند. بی‌شک اگر به گوینده داستان با این جمله که «این دو ماجرا اصلا شبیه هم نیستند» پاسخ بدهی، چیزی که می‌شنوی این است: «غصه تو به اندازه اندوه من واقعی نیست.» آن‌ها این جمله را این‌طور می‌شنوند که دردشان به اندازه کافی، حزن‌انگیز نبوده است. آن‌ها این تفاوت را به‌عنوان توهینی به قلب‌شان و نپذیرفتن دردشان می‌شنوند. چیزی که به‌عنوان تلاش برای ایجاد ارتباط آغاز می‌شود، به بحثی درباره این‌که اندوه چه کسی بیشتر آسیب‌زا بوده است، تبدیل می‌شود. ما باید درباره رتبه‌بندی اندوه صحبت کنیم. تو پیوسته این را می‌شنوی که هیچ اندوهی ناگوارتر از اندوه کس دیگری نیست. اینجا مسئله‌ای وجود دارد: هر دردی به خودی خود ارزشمند است و هیچ کدام از آن‌ها شبیه هم نیستند.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
556.۴۴ مگابایت
مدت زمان
۱۰:۰۷:۴۲
نویسندهمگان دیواین
مترجمزهرا یعقوبیان
راویفاطمه فراهانی
ناشرانتشارات کتاب کوله‌پشتی
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۹/۱۵
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۵۵۶.۴۴ مگابایت
۱۰:۰۷:۴۲

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 46 مخاطب
آموزنده 🦉 (1)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
5
ستاره
52 ٪
4
ستاره
13 ٪
3
ستاره
13 ٪
2
ستاره
10 ٪
1
ستاره
10 ٪
24 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

کتاب خوبی هست ولی یه موضوع رو ده بار به نوع های مختلف توصیف میکنه به هر حال کتاب خوبی بود این کتاب رو به کسانی که عزیزی از دست دادن وغم دارن پیشنهاد میکنم وای کاش من هم ، پدر وبرادرم رو با هم در ایام عید نوروز۹۸ از دست دادم خونده بودم دعا میکنم که غم وغصه واندوه ازتون به دور باشه

3

&#۳۴;به چشمان اندوه زُل بزن و در کنارش بنشین&#۳۴; کتاب خوبی هست مخصوصا برای اطرفیانِ فرد سوگوار که چطور باید رفتار کنند،اما تکرار مطالب زیاد هست. من به گفته ی دوستان که قسمت پیوست در نسخه صوتی نیست PDF کتاب رو خریداری کردم ولی قسمت پیوست کتاب در آخرین فصل بود. گویندگی هم بسیار خوب بود.

5

عالیه این کتاب انگار کتاب نیست انگار یک عدد موجود زنده است که در اندوهت کنارت است تنها موجودی که مرا درک میکند تمام درد های درونم را میفهمد و با تمام وجود مرا در اغوش گرفته

2

تو این کتاب نقل قول زیاده، با اینکه لحن و بیان گوینده نسبتا خوبه ولی چون مشخص نیست کدوم قسمت نقل قوله و کدوم قسمت گفته ی نویسنده، خیلی اذیت کنندست و گاها لحن بعضی قسمتا منظور نویسنده رو نمیرسونه؛

3

تمام این ده ساعت کتاب توسط مجتبی شکوری در قالب یک وویس کوتاه بیان شد که تاثیر گفته های ایشون بسیار بیشتر از این ده ساعت بود.

5

برای من کار کرد و این واقعیت که بار اندوه تا همیشه رو دوشم هست و‌باید کنار بیام و تلاش بیهوده برای رهایی نکنم

3

كتاب خوبيه و واقعيت مهمي رو به ادم گوشزد ميكنه ولي گويش كتاب صوتي خوب نيست اشكالات زيادي داره.ادم خودش كتاب رو بخونه بهتر مفهموش رو ميگيره.

5

سلام من تهیه نکردم میشه بگید صداش دلنشین هست طوری که ادم دوست داشته باشه ادامه بده ممنونم

1

اولش خوب بود ولی خیلی طولانیش کرده هیچ حرف خاصی نمیزنه انگار همش داره دردل میکنه اصلا ارزش وقت گزاشتن نداره

2
آموزنده 🦉

طبق معمولِ اکثر کتاب‌های صوتی فارسی، گوینده متوجه متنی که می‌خواند نیست و کلی غلط دارد. وضعیت تأسف‌باری است.

نمایش 14 نقد دیگر
3.8
(46)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
77,000
٪30
53,900
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪30
اشکال ندارد که حالت خوب نیست
اشکال ندارد که حالت خوب نیست
مواجهه با اندوه و مرگ در فرهنگی که قادر به درک آن نیست

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
اشکال ندارد که حالت خوب نیست
٪30
اشکال ندارد که حالت خوب نیست
مواجهه با اندوه و مرگ در فرهنگی که قادر به درک آن نیست
انتشارات کتاب کوله‌پشتی
3.8
(46)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
77,000
٪30
53,900
تومان