0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
هوش هیجانی

معرفی، خرید و دانلود کتاب هوش هیجانی

نویسنده:
دانیل گولمن
درباره هوش هیجانی

کتاب هوش هیجانی (Emotional Intelligence) نوشته دانیل گولمن یکی از جریان ­سازترین کتاب‌های منتشر شده در زمینه هوش هیجانی یا عاطفی است.

نویسنده در این کتاب می‌کوشد مخاطب را قانع کند که باورهای موجود در باره هوش انسان بسیار محدود است و استعدادها و توانایی‌های مؤثر در زندگی ما با قبول این باورها نادیده گرفته می‌شود. همچنین در این کتاب توضیح داده می‌شود چرا افراد دارای ضریب هوشی بالا عملکرد ناموفقی در مقایسه با عملکرد موفق افراد دارای ضریب هوشی متوسط دارند و عوامل مؤثر بر این موضوع را بررسی می‌کند. دانیل گولمن این عوامل را که شامل خودآگاهی، انضباط شخصی، و هم‌دردی است هوش هیجانی می­نامد. در این کتاب به این نکته مهم اشاره می‌شود که علی‌رغم اینکه دوران کودکی نقشی قابل‌توجه در شکل‌گیری هوش هیجانی دارد؛ اما این قابلیت می‌تواند در دوران بزرگسالی پرورش و تقویت یابد.

نیویورک‌تایمز، این کتاب را اثری جذاب و با چشم‌اندازی درخشان می­داند. کتاب هوش عاطفی به مدت یک سال و نیم در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز قرار داشت.

درباره دانیل گولمن بیشتر بدانیم

دانیل گولمن(Daniel Goleman) نویسنده مشهور و محبوب آمریکایی متولد سال 1946 در کالیفرنیا آمریکا است. این روان‌شناس و روزنامه‌نگار علمی با نوشتن کتاب هوش عاطفی در سال 1995 معروف شد. او که از دانش‌آموختگان دانشگاه هاروارد است با کمک‌هزینه تحصیلی پیش از دکترا در هاروارد، توانست در هند تحصیل کند، در زمان تحصیل در آن کشور تمرکزش بر سیستم‌های باستانی روان‌شناسی و تمرین‌های مدیتیشن همراه ادیان آسیایی بود. وقتی به هاروارد برگشت، تحقیقات دکترای خودش را در مورد مدیتیشن به‌عنوان مداخله‌ای در برانگیختگی استرس ادامه داد. سپس از شورای تحقیقات علوم اجتماعی کمک‌هزینه فوق دکترا دریافت کرد تا به آسیا برگردد و مطالعات خود را در مورد این روان‌شناسی‌های باستانی ادامه دهد. نتیجه این سفر کتاب «مراقبه ذهن» خلاصه‌ای از تحقیقات او در مورد مراقبه است. او به‌عنوان یک مدرس به هاروارد بازگشت و کارش را به‌عنوان روزنامه‌نگار در مجله Psychology Today آغاز کرد. سپس در سال ۱۹۸۴ توسط نیویورک‌تایمز برای پوشش دادن روان‌شناسی و زمینه‌های مرتبط استخدام شد.

گولمن در مدت کار حرفه‌ای خود جوایزی از جمله جایزه دستاورد شغلی برای تعالی در رسانه را از انجمن روان‌شناسی آمریکا دریافت کرده‌است.

پنج دلیل برای خواندن کتاب هوش هیجانی

دانیل گولمن در کتاب هوش هیجانی سعی دارد بر این نکته تأکید کند که هوش هیجانی در مقایسه با IQ یا بهره هوشی، شاخص تأثیرگذارتری در موفقیت است. به دلایل زیر خواندن این کتاب را به شما توصیه می‌کنیم:

  • پس از خواندن این کتاب تصویری جامع از هوش هیجانی و قابلیت‌های آن در ذهنتان نقش می‌بندد.
  • خواندن این کتاب و آشنایی باهوش هیجانی و تأثیر آن در زندگی روزمره، در رسیدن به اهدافتان به شما کمک می‌کند.
  • مهارت‌هایی مانند خودآگاهی (آگاهی از احساسات خود)، شناخت احساسات دیگران، نحوه‌ی صحیح ابراز احساسات، توانایی همدلی را از این کتاب خواهید آموخت.
  • متن کتاب برگرفته از مطالعات و تحقیقات علمی و درعین‌حال ساده و روان است.
  • پرورش هوش هیجانی با کمک این کتاب تأثیرات مثبت مستقیمی در  تندرستی، روابط و کار حرفه‌ای شما دارد.

غلامحسین خانقانی کتاب هوش هیجانی اثر دانیل گولمن را ترجمه و انتشارات نسل نواندیش آن را به چاپ رسانده است. این کتاب در دسته‌بندی علوم اجتماعی قرار دارد.

در بخشی از کتاب هوش هیجانی می‌خوانیم

هیجان­ها و عواطف برای عقلانیت و تفکر منطقی و استدلالی اهمیت بسیاری دارند. در صحنه­ی برخورد و تعامل احساسات و افکار، استعداد و توانایی هیجانی و عاطفی ما تصمیم­های لحظه­به­لحظه­مان را هدایت می­کند و دست­در­دست ذهن منطقی، فکر ما را توانا یا ناتوان می­سازد. به طور مشابه مغز متفکر هم نقش مؤثر و تعیین­کننده­ای در هیجان­های ما دارد؛ البته به جز مواقعی که احساسات و هیجان­ها از دست ما خارج می­شوند و مغز هیجانی یکه­تاز میدان می­شود.

درواقع، می­توانیم بگوییم که ما دارای دو مغز، دو ذهن یا دو نوع هوش متفاوت هستیم: هوش منطقی و هوش هیجانی. نحوه­ی عمل ما در زندگی به واسطه­ی این دو نوع هوش تعیین می­شوند. به دیگر سخن فقط ضریب هوشی (IQ) نیست که اهمیت دارد؛ بلکه هوش هیجانی هم مهم است. به‌این‌ترتیب عقل و خرد بدون هوش هیجانی قادر به عملکرد بهینه و بهره­برداری از حداکثر ظرفیت خود نیست.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب هوش هیجانی

اگر به خواندن کتاب‌هایی در زمینه توسعه فردی علاقه‌مند هستید و از خواندن کتاب هوش هیجانی لذت بردید کتاب‌های زیر را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
2.۹۹ مگابایت
تعداد صفحات
447 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۴:۵۴:۰۰
نویسندهدانیل گولمن
مترجمغلامحسین خانقانی
ناشرانتشارات نسل نواندیش
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Emotional intelligence
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۵/۱۲
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۲.۹۹ مگابایت
۴۴۷ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
2.6
از 5
براساس رأی 7 مخاطب
5
ستاره
28 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
14 ٪
2
ستاره
14 ٪
1
ستاره
42 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

ترجمه این کتاب فاجعه بار است. کتاب ، کتابی پیشرو در زمینه هوش هیجانیست، اما شما بعد از خواندن مقداری از متن (من بعد از خواندن ده درصد متن) از خواندنش منصرف میشید. متن ترجمه فارغ از اینکه منظور نویسنده رو میرسونه یا نه، از نظر دستور زبان و جمله بندی مشکل داره. گویی هدف تنها تولید یک متن به هدف دکسب درآمد بوده

1

مطالب گفته شده در این کتاب بسیار خوب هستند اما ترجمه به شدت غلط و نامناسب است، واقعا به سختی هرچه تمام تر تونستم این کتاب رو بخونم.

1

یک ترجمه افتضاح افتضاح افتضاح با اینکه اصل اثر بسیار موثر است ولی این مترجم گند زده به اثر

2.6
(7)
89,900
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
هوش هیجانی
هوش هیجانی
دانیل گولمن

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
هوش هیجانی
هوش هیجانی
دانیل گولمن
انتشارات نسل نواندیش
2.6
(7)
89,900
تومان